Kamuoyu araştırma şirketlerinin performansını Sputnik'e değerlendiren Rusyalı siyaset uzmanı Gevorg Mirzayan, destekçilerinin sandığa gitmesini sağlayan Trump'ın, böylelikle galibiyeti getiren ilk adımı attığını belirtti.
Mirzayan, 'çekingen' Trump destekçilerinin, kamuoyu araştırma şirketlerini yanılgıya düşüren bir diğer faktör olduğunu ifade etti. Mirzayan, "Brexit referandumunda da aynı durum söz konusuydu. Referandum öncesinde İngiltere'de Brexit'ten yana olduğunu söylemek ayıptı. ABD'de ise Trump destekçisi olmak ayıp sayılıyordu. Bu nedenle insanlar, Trump'tan yana olduklarını gizledi" ifadelerini kullandı.
Öte yandan Ortaya çıkan durumun en büyük suçlusu olarak CNN'e işaret eden Mizaryan, "CNN televizyonu, Trump'ın en kötü aday, hain, faşist olduğunu öne çıkararak, Cumhuriyetçi adayın destekçilerini aşağıladı. Bu nedenle seçmenler oylarını gizledi ve bu da, kamuoyu şirketlerinin anketlerine yansıdı" diye konuştu.