'IŞİD'İN BİR EĞİTİM PROGRAMI VARDI, ŞİMDİ BUNUN AKİT'İN SÖYLEDİĞİNDEN BİR FARKI VAR MI?'
Türkiye'nin eğitim alanındaki başarısızlıklarının karma eğitime bağlanmasının kabul edilebilir olmadığını söyleyen Eğitim-Sen genel sekreteri Mesut Fırat "Karma eğitimi tartıştıran, kız çocuklarının sınıfına kadın öğretmenlerin girmesi gerektiğini, erkek öğrencilerin sınıfına erkek öğretmenleri girmesi noktasında IŞİD'in bir eğitim bir programı vardı. Şimdi bunun Akit gazetesinin söylediğinden bir farkı var mı?" diye sordu.
Fırat "Başarısızlığı karma eğitime bağlamak problemli. Bir eğitim müfredatı oluşturulurken okulların fiziksel yapısı, sosyolojik yapılara göre uyarlanması, eğitim bileşenlerinin buradaki rolü göz ardı edilerek belli ideolojik temeller üzerinden yürütülen bir çalışma başarısız olur" dedi.
"On binlerce öğretmenin atıldığı, 200 bine yakın öğretmen açığının olduğu bir yerde, sınıf mevcutlarının 50-60 kişi olduğu okullarda siz bir başarı bekleyemezsiniz" diyen Fırat, cinslerin erken yaşta birbirini tanımasının, farklılıklara saygı gösterilmesinin ve kadın erkek eşitliğinin önemini vurguladı.
"Felsefeyi, bilimi müfredattan çıkaran, otizmli çocuklara bile 2010'dan beri zorunlu din dersleri koyan bir anlayış bunu başarı ve başarısızlık üzerinden tartıştığı zaman ikna edici olmaz" diyen Eğitim-Sen genel sekreteri Mesut Fırat eğitim konusunda çocuğun okul çağına gelirken nasıl bir gelişim gösterdiği, ailenin dünya görüşü, eğitim ve gelir düzeyi ile öğrenciler arasındaki sınıf farklılıkları gibi eğitimde temel belirleyici olan gerçeklerin yok sayılmaması gerektiğinin altını çizdi.
Oruç "Sonuçta kadın da erkek de değişik özelliklerde, değişik fıtratlarda yaratılmış, değişik dünyaya bakış açıları içerisinde olan, yaradılışta bu farklılıkları olan insanlar. Bunların ayrı hizmetler almasının doğal olduğunu düşünüyorum. Sadece eğitim değil hayatın her alanında bu talepler karşılanmalı" dedi.