Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan Avrasya Tüneli'nden geçişlere ilişkin, "Hem HGS, hem OGS aynı gişelerden yapılabilecek. Hız sınırımız 70 kilometre. Dolayısıyla tünelin içine girecek araç sayısı 70 kilometre hıza göre. Başlangıç olarak yaklaşık 120-130 bin aracın geçmesi. Bu kadar aracın geçinde herhangi bir aksaklık olmayacak şekilde planlama yapıyoruz. Bu planlama çerçevesinde 2 gidiş, 2 geliş olması nedeniyle de gişelerdeki ücret alımı veya HGS, OGS geçişi bu 2 şerit ile entegre olduğu için bir sıkışıklık olmayacak" ifadesini kullandı.
'TARİHİ YARIMADA'YA ERİŞMİYOR, BİR ÇÖKMEYE FIRSAT VERMEDİK'
Bakan Arslan, tünelin tarihi Yarımada'ya zarar vermediğini belirterek, "Tarihi Yarımada'ya erişmiyor. Burada kullandığımız metotlar farklı metotlar. Herhangi bir çökmeye neden olacak bir duruma fırsat vermedik. Ola ki böyle bir şey olursa biz, aksi basınçlı sistem ile çalıştık tedbirlerimizi peşin peşin aldığımız için kabul edin ki bir çökme olacaktı. Öyle bir şey olsa bile önceden tedbir alındı. Dünyada, e modern teknoloji burada kullanıldı. Her türlü tedbir alınarak burada çalışıldı. Öyle bir şey söz konusu değil. Tarihi yarım ada herkes için çok önemli. Değerli mirasımızı çocuklarımıza taşımak adına bu önemliydi" açıklamasında bulundu.
YÜZDE 92'Sİ TAMAMLANDI
Öte yandan Avrasya Tüneli'nin bugün itirabiyle yüzde 92'lik bölümü tamamlandı. 20 Aralık 2016 tarihinde hizmete açılacak olan Avrasya Tüneli ile İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe güzergâhında yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek.
AVRASYA TÜNELİ HAKKINDA
- Avrasya Tüneli, sahip olduğu ileri teknoloji ile iki kıta arasında güvenli ve konforlu yolculuk imkânı sağlayacak.
- Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi özellikler, yolculuk konforunu artıracak.
- İki katlı olarak inşa edilen Avrasya Tüneli'nde her katta 2 şeritten tek yönlü geçiş sağlanacak.
- Sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılması sağlanacak.
- Karayolu ağını tamamlayan anahtar bağlantı ve İstanbul'daki mevcut havaalanları arasında en hızlı ulaşım olanağı olacak.
- Trafik yoğunluğunun azalmasıyla egzoz emisyon oranı azalacak.
- Tarihi yarımadanın doğusunda kayda değer oranda trafik azalması sağlayacak.
- Boğaziçi, Galata ve Unkapanı köprülerindeki araç trafiğinde hissedilir rahatlama olacak.
- Yapısı itibarıyla İstanbul'un siluetine zarar vermeyecek.
- Avrasya Tüneli'nin Asya girişi Harem'de, Avrupa yakası girişi ise Çatladıkapı'da yer alacak.
- Tünel 7 gün 24 saat hizmet verecek.
- Sadece minibüs ve otomobillerin kullanımına izin verilecek.
- Araçlar OGS ve HGS sistemleriyle ödeme yapabilecek. Araç içindeki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak.
- Her 100 metrede bir yer alan acil durum telefonları, kamu anons sistemi, radyo anonsu ve GSM alt yapısı sayesinde yolculuk esnasında kesintisiz bir iletişim imkânı sağlanacak ve acil durumlarda bilgi akışı kesilmeyecek.
- Tünel girişlerinde ve içerisinde 7/24 görev yapan her türlü donanıma ve eğitime sahip İlk Müdahale Ekipleri tünel içerisinde herhangi bir olaya birkaç dakika içerisinde müdahale edecek.
- Avrasya Tüneli, 7,5 moment büyüklüğünde bir depreme göre tasarlandı. Boğaz altında inşa edilen sistem, İstanbul'da 500 yılda bir olacak en büyük depremde hiç hasarsız hizmete devam edebilecek. 2 bin 500 yılda bir olma olasılığı bulunan depremde ise küçük bakımlarla hizmete açılabilecek şekilde inşa ediliyor.