DW Türkçe’nin haberine göre, Almanya'nın Bonn kentinde salı günü açıklanan raporda, dünyanın yoksul ülkelerindeki eğitim sistemi, fırsat eşitliği ve kalite açısından standardın çok gerisinde olduğu vurgulanarak, BM'nin 17 küresel sürdürülebilir kalkınma hedefi içinde yer alan “herkes için eğitim” hedefinin gerçekçi olmadığı kaydedildi.
UNESCO, yaptığı açıklamada, küresel çapta 15 yaş üzeri 758 milyon kişinin okuma yazma bilmediğini bildirdi. pic.twitter.com/KMXc4Jlk93
— dokuz8 (@dokuz8haber) September 6, 2016
Zengin ülkelere kıyasla ilkokul seviyesindeki eğitime yaklaşık 100 yıl sonra ulaşan yoksul ülkelerin yanı sıra, refah düzeyi yüksek bölgelerdeki sıkıntılara da dikkat çeken UNESCO, Avrupa ya da Latin Amerika'daki hiçbir ülkenin 2030 yılına kadar gençlere eğitimlerine devam etme olanağı sunamayacağını ifade etti.
@UNESCO Poorest countries to reach education targets 100 years later than the richest https://t.co/z8wChum4vt pic.twitter.com/uz0BFIoEGY
— Global Development (@GdnDevelopment) September 6, 2016
Raporda, dünya genelinde meslek ya da yüksekokul düzeyinde tüm gençlere eğitim sunulabilmesinin ancak 2084 yılında, orta öğretim seviyesinde eğitim sunulmasının ise dünya genelinde 2059 yılında mümkün olabileceği tahmininde bulunuldu.