Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, NTV canlı yayınında gündemdeki konulara ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Arslan, 15 Temmuz darbe girişimi sonrasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından dile getirilen, Telekomünikasyon İletişim Başkanlığının (TİB) kapatılmasıyla ilgiliolarak, ayrı bir yapı olan TİB'in kapatılacağını ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) içine alacaklarını belirtti.
'17-25 ARALIK SÜRECİNDE TİB DE DAHİL BU HAİN YAPILANMAYI GÖRDÜK'
"TİB ayrı bir yapıydı. Onu tamamen alıyoruz. BTK'ya alıyoruz. Dolayısıyla BTK bu işleri yürütecek. Son iki yıldır özellikle 17-25 Aralık sürecinde TİB de dahil bu hain yapılanmayı gördük. Adeta yeniden yapılanmaya gidildi orada. TİB çok ciddi bir şekilde katkı koyabilir kurumdur. BTK'ya bağlı olarak çalışacak. Yeniden yapılandıracağız. Ülkemizin ihtiyacı olan yasal fonksiyonlarını yerine getirecek. 15 Temmuz öncesindeki bu hain yapılanmasının beklentisi ülke menfaatine değil.Tamamen BTK'nın içinde olacak BTK başkanılğına bağlı olacak. Son iki yıldır yanlışlıkların önüne geçmek adına teknik olarak ne gerekiyorsa yapıyoruz. Vatandaşın aklında olumsuz bir algı var binayı başka şekilde değerlendireceğiz."
"İnsanlarımız bu projeleri bilmiyor peşin hükümlü yaklaşıyorlar. 15 bin trafik bekliyorduk. Günde ortalama 20 bin geçiyor" diyen Arslan, bu rakamın beklenenin üzerinde olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu:
'LÜTFEN OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ'NÜ ARAÇ GEÇİŞİNE ENDEKSLEMESİN İNSANLAR'
"Bu beklediğimizin de üzerindedir. Bu sene sonu Bursa'ya kadar olan otoyolu açtığımızda otoyolun tamamı bittiğinde buraya ilave araç trafiği olacak. Uzun sürelere varmadan garanti rakamını aşacağız.
Lütfen Osmangazi Köprüsü'nü araç geçişine endekslemesin insanlar. Devamındaki otoyol İstanbul Kocaeli Yalova Kütahya Balıkesir Manisa ve İzmir'de coğrafyanın tamamında ticareti ve ekonomiye şu ankinin birkaç katına çıkaracak bir görev üstleniyor.
Osmangazi Köprüsü oluşturacağı katmadeğerler 79 milyon insanın refahını artırır.
Bütün projelerimizde garanti vardır. Havacılık sektöründe garantiden kaynaklı 40 milyon bir ödeme yapıyorken 400 milyon ilave para alıyoruz. Önemli olan 1-2 yılda ödeyeceğiniz para değil işletme sürecinde elde edilecek gelir. 6.5 milyar dolarlık bir yatırım var. Bizim için yapılıyor.
İşletmelerin sonunda da havalimanlarında olduğu için işletmesini kiraya veriyorsunuz. Osmangazi ve otoyollarla ülke olarak çok karlı olacağız. Büyük fotoğrafa haksızlık olur.
En öncelikli projemiz 1915 Çanakkale Köprüsü bu sene içinde ihaleye çıkacak. Kazmayı vurmak istiyoruz.
O köprünün fonksiyonu sadece Çanakkale'den geçiş sağlamak değil. İstanbul'a girmeden hemen inebilmesi seyahat süresini azaltması.
İkinci bir fonksiyonu Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi, 1915 köprüsü üçüncün otoyolu bağlandığı zaman bir ring oluşacak Marmara'da. Daha az gaz salınacak çevreye katkısı olacak.
'KANAL İSTANBUL'UN DAHA FAZLA GECİKMEYE TAHAMMÜLÜ YOK'
Kanal İstanbul hem Marmara'yı Karadeniz'i bağlamak adına, İstanbul Boğazı'nda tehlikeyi azaltmak adına önemli bir alternatif. Bu projeyle ilgili bir çok güzergah çalıştık.
Özelilkle spekülasyon oluşmaması ne yazık ki birileri konuları speküle ediyorlar. Yüzde yüz netleştirmeden açıklamıyoruz.
Bu konuda özellikle yaptığımız şudur. Kanal İstanbul gibi çılgın bir projeyi çalışıyoruz. Kanal İstanbul'un daha fazla gecikmeye tahamülü yok."