00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
DÜNYA HABERİ
11:05
14 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
15 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye
YAŞAM
Türkiye ve dünyadan ilgi çekici yaşam haberleri, toplumsal olaylar, güncel araştırmalar, fotoğraf ve video galerileri.

İletişimde beyan dışı abonelikler engellenecek

© Sputnik / Alexander Vilf / Multimedya arşivine gidiniPhone 6
iPhone 6 - Sputnik Türkiye
Abone ol
BTK Başkanı Acarer, tüketicilerin, bayi kanalıyla irade beyanları dışında yapılan birtakım hizmetlere ilişkin aboneliklerini engellemeyi amaçladıklarını söyledi.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer, elektronik haberleşme sektöründe tüketicilerin haklarını korumaya yönelik yeni bir adım atılacağını ifade ederek, bu kapsamda Kurul'un "Bayi Kanalı ile Yapılan İşlemlerin Düzenlenmesine İlişkin Kamuoyu Görüşü Alınması" kararı aldığını açıkladı.

Sosyal medya - Sputnik Türkiye
BTK’dan sosyal medya için "online ihbar hattı"
Mobil ve sabit hat ile kablo ve uydu-TV abonelikleri sırasında tüketicilerin mağduriyet yaşadığına ilişkin şikayetler aldıklarını anlatan Acarer, şöyle konuştu: "İşletmeciler tarafından sunulan hizmetlere, müşteri hizmetleri, kısa mesaj ve bayi kanalı gibi farklı yöntemlerle abonelik yapılabilmekte olup, BTK'ya intikal eden şikayetlerin incelenmesi neticesinde tüketicilerin onayları ve irade beyanları alınmadan birtakım hizmetlere abonelik yapıldığı tespit edildi. Şikayetlere konu olan talep ve onay dışı aboneliklerin bayi kanalıyla gerçekleştirildiği belirlendi. Bu nedenle abonenin mağduriyeti yaşanmaması amacıyla bayi kanalıyla yapılan işlemlerde, işletmeciler tarafından abonenin irade beyanının ispatlanabilir olacak şekilde kayıt altına alınması ve yapılan işleme ilişkin tüketiciye bilgi veya belge verilmesi gerektiği görüşü ortaya çıktı."

"FESİH TALEBİNDE BELGE VERİLECEK"

Acarer, aboneliğini feshetmek isteyen tüketicilerin başvurusunu bayiler aracılığıyla yapması durumunda, zaman zaman işlemin gerçekleştirilmediği ve akabinde aboneye fatura gönderilmeye devam edildiğinin tespit edildiğini söyledi.

Tüketicilerden gelen şikayetler kapsamında, "fesih talebinde bulunduğuna" dair yazılı bir belgenin verilmesinin tüketici açısından faydalı olacağının düşünüldüğünü dile getiren Acarer, "Tüketicilerin korunması amacıyla abonenin sözleşmesini fesih talebinde bulunması halinde bayiden fesih talebinde bulunduğunun bir ispatı olarak bu belgenin aboneye verilmesinin uygun olacaktır" dedi.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала