1.4 milyar aktif kullanıcısı olan sosyal medya devi Facebook, 'Instant Articles' adı verilen girişimi kapsamında, haber sitelerinin içeriklerini kendi platformu üzerinden kullanıcılarına sunuyor.
The New York Times, Buzzfeed, NBC News, National Geographic ve The Guardian'ın aralarında olduğu 9 haber sitesi ile anlaşmaya varan sosyal medya devi, bu sitelerde üretilen haber içeriklerini Facebook'a entegre ederek sitedeki haber paylaşımlarını tek bir platformda topladı.
GELİRLERİN ÇOĞU HABER MEDYA KURULUŞLARINA GİDECEK
Wall Street Journal'da yer alan habere göre, medya kuruluşlarını ikna etmek için bir süredir kapalı kapılar ardından pazarlıklar yapan Facebook, 'Instant Articles'dan elde edilen gelirin büyük bir kısmını bu kuruluşlara bırakacak.
Facebook'ta yer alan haber içeriği üzerinden yapılan reklamlardan elde edilen gelirin tamamı medya kuruluşlarına bırakılacak. Sitedeki bu kısmı ziyaret eden kullanıcılara Facebook tarafından gösterilen reklamlardan elde edilecek gelirin ise sadece yüzde 30'u Facebook'un cebine girecek.
İlk etapta siteyi İngilizce kullanan kişilerin hedef alındığı projenin önümüzdeki günlerde genişleyebileceği ve farklı dillerden yeni haber kaynaklarının projeye dahil olabileceği belirtiliyor.
GOOGLE VE YAHOO'NUN RAKİBİ OLUYOR
Haberlerin sosyal medyadaki etkisini fark eden Google, geçtiğimiz günlerde Avrupalı basın kuruluşlarına üç yıl boyunca 163 milyon dolar yardım yapma teklifi sunmuştu.
Google'ın bu adımının ardından söz konusu projeye start veren Facebook'un Google News ve Yahoo News'ün sektördeki tekelini kırabileceği düşünülüyor.