https://anlatilaninotesi.com.tr/20150402/1014784893.html
Savaş uçaklarında kullanılan çarpma önleme sistemi, Germanwings uçağını kurtarabilirdi
Savaş uçaklarında kullanılan çarpma önleme sistemi, Germanwings uçağını kurtarabilirdi
Sputnik Türkiye
Savaş uçaklarında kullanılan Otomatik Çarpma Önleme Sistemi (Auto-GCAS), 24 Martta Fransız Alplerine çakılan ve 150 kişinin öldüğü Germanwings uçağının yönünü... 02.04.2015, Sputnik Türkiye
2015-04-02T17:57+0300
2015-04-02T17:57+0300
2015-10-05T17:20+0300
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/101478/50/1014785047_21:0:978:541_1920x0_80_0_0_447cc0e9d8f32368f4c791de722f3d6a.jpg
fransa
almanya
abd
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2015
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/101478/50/1014785047_69:0:930:541_1920x0_80_0_0_bedc1a68ea8cb18a213c01a0cc5f8020.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
bilim, haberler, fransa, almanya, abd, germanwings
bilim, haberler, fransa, almanya, abd, germanwings
Savaş uçaklarında kullanılan çarpma önleme sistemi, Germanwings uçağını kurtarabilirdi
17:57 02.04.2015 (güncellendi: 17:20 05.10.2015) Savaş uçaklarında kullanılan Otomatik Çarpma Önleme Sistemi (Auto-GCAS), 24 Martta Fransız Alplerine çakılan ve 150 kişinin öldüğü Germanwings uçağının yönünü otomatik olarak yukarı kaldırıp normal uçuşuna devam etmesini sağlayabilirdi.
Germanwings uçağının yardımcı pilotun kokpitte tek kaldığı sırada bilerek uçağın yönünü yere doğru çevirdiğinin ve uçağın çarpmasına yol açtığının ortaya çıkmasından sonra, "bu olayın olmaması için ne gibi önlemler alınabilirdi" sorusu tartışılır oldu.
Ancak sorunun yanıtını veren bir teknolojinin var olduğu ve bu teknolojinin ABD'de NASA, Hava Kuvvetleri ve Lockheed Martin firması tarafından 1980'li yıllardan beri geliştirilmekte olduğu anlaşıldı.
Uçağın hızla çarpmaya doğru ilerlemesi ve pilotun bunu düzeltememesi veya düzeltmemesi halinde otomatik pilot devreye giriyor ve çarpmayı önleyecek şekilde uçağın yönünü değiştiriyor.
Bu sistem bugüne kadar F-16, F-22, F-35 savaş uçaklarında kullanıldı.
Sistem geçen ay bir savaş uçağında devreye girerek çarpmayı önledi. Ayrıntılı bir açıklama yapılmamış olmasına karşın, olayın Suriye'de IŞİD mevzilerine karşı bombardıman sırasında olduğu sanılıyor.
NASA'nın, bu teknolojinin sivil uçaklarda da kullanılabilmesi üzerinde çalıştığı belirtiliyor.