"Güzergahla ilgili riskleri tahmin etmek zor" diyen Brandl, şöyle konuştu:
"Uçaklar, otomobil gibi değil, düzenli olarak teknik bakımdan geçiyor. Sıkı bir takvime göre revizyondan geçen uçakların yaşı önemli değildir. Üstelik GermanWings’te teknik bakımın çok üst düzeyde olduğunu söyleyebiliriz. GermanWings, Lufthansa holdinge ait, teknik standartları çok yüksek olan bir firma. Ben de düzenli olarak bu şirketin uçaklarından yararlanıyorum. Teknik durumları ve mürettebatlarının profesyonellikleri, çok yüksek. Bu nedenle ekonomik gerekçelerden kaynaklı bir ihmalin söz konusu olabileceğini düşünmüyorum."
30 yıllık deneyime sahip bir havacılık uzmanı olan Lufthansa'nın eski kaptanlarından Peter Haysenko ise konuya ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:
"Belli ki 38 bin feet yükseklikte uçuş normal geçiyordu. Uçak aniden, dakikada 4 bin feet hızla inişe geçti. Muhtemelen, hızlı dekompresyon yaşandı, yani güvertedeki basınç hızla düştü. Bu durumda acil olarak seyir yüksekliğinin terkedilmesi ve inişe geçilmesi gerekiyor. Bu, yüksek hızlarda yapılıyor. Ancak mecburi iniş sırasında yüksek riskleri önlemek için derin bir viraja ihtiyaç duyulması, bu tahminle çelişiyor. Zira uçak böyle yapmadı; İnişe geçtiği andan, yere çakıldığı ana kadar dümdüz uçuyordu. Bu belirtilere dayanarak, aktif acil iniş ihtimalini dışlıyorum. Muhtemelen uçak inişe geçtiği andan itibaren kontrolü kaybetti."