Maalesef ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik sıkıntılar. Gelgitler. Bunlar ister istemez fiyatlara yansıyor. Maliyetleriniz yüksek olunca bu maliyetleri karşılayabilecek tek yer müşteriler. Bu da adisyonlara yansıyor. Geçen yıl ile bu yıl arasında 3-4 kat fark var. Elektrik, su, doğalgaz, kira, personel giderleri derken işletmeler bu yükü sadece müşteriye yansıtarak karşılayabiliyor.
Bizim en büyük sıkıntımız personel. Eskiden turizm okullarından yetişen kalifiye elemanlar vardı. Şimdi bu okullar neredeyse yok oldu. İnsan kalitemiz düştü. Meslek liseleri açılmalı. Bugün garsonlar, aşçılar çok ciddi paralar kazanıyor. Ama yetişmiş eleman bulamıyoruz. Bu yüzden gençleri eğitmek şart. Onlara sadece mesleği değil, hayatı da öğretmemiz gerekiyor.
Nabız tutmayı bileceksiniz. Yaşadığınız kenti ve insanı iyi tanıyacaksınız. Temiz, hijyenik bir ortam yaratacaksınız. Kaliteli ürün kullanacaksınız. Personel güler yüzlü, anlayışlı olacak. Çocuklar için oyun alanları, temiz tuvaletler gibi detaylar önemli. Restoranlar sosyalleşme yeridir. Oraya gelen insanlar huzur arar. Biz de müşterimize saygı duyuyorsak, bu ortamı en iyi şekilde sunmalıyız.