Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili yaptığı değerlendirmede 1996 yılında gerçekleşen BirgenAir firmasına ait uçak kazasına değindi.
Ali Çağatay, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili yaptığı değerlendirmede şu ifadelere yer vermişti:
Havayolu firmaları yeni çıkarılan düzenlemeyi suiistimal edebilir. 3 saatten uzun süren rötarlarda yolcunun tazminat talep etmesi veya biletinin ücretini almayı talep etmesi durumunda 2 saat 55 dakika dolduğunda uçağın kalkışı sağlanabilir. 3 saatlik süreyi aşmamak için 2 saat 59’uncu dakikada kalkan bir uçak muhtemelen bakımı yapılmamış, aceleye getirilmiş olabilir ve aceleye getirildiği için de uçak kazalarına sebebiyet verebilir.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Çağatay, 6 Şubat 1996 yılında gerekli kontol ve bakımlar yapılmadığı için meydana gelen BirgenAir firmasına ait uçak kazasından örnek verdi. 'Yeni çıkarılan yönetmeliğe uymamak için havayolu şirketleri olmadık hamleler yapabilirler. Geçmişte yaşanan BirgenAir uçak kazası bunun örnekleri arasında gösterilebilir' diyen Ali Çağatay, yaşanan uçak kazasını şöyle anlattı:
6 Şubat 1996 yılında Puerto Plata Uluslararası Havalimanı'ndan kalkıktan kısa süre BirgenAir firmasına ait bir uçak bir süre sonra düştü. Uçakta bulunan 176 yolcu ve 13 mürettebat hayatını kaybetti. Yardımcı pilot Aykut Gergin, iki göstergelerinin uyumsuzluğunu görüp uyarmasına rağmen kaptanın, uçuşu ertelemediği söyleniyor. Kaza sonrası yapılan soruşturma ve analizlerde, kaptan pilota veri sağlayan pitot tüpünün tıkandığı ve bu nedenle doğru sonucu göstermediği tespit edildi.