00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:06
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
5 dk
90 SANİYE
13:28
2 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
5 dk
YEŞİLÇAM EFSANESİ
17:39
8 dk
HABERLER
18:00
13 dk
HABERLER
19:00
5 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:06
13 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:20
16 dk
HABERLER
12:00
5 dk
90 SANİYE
13:28
2 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
55 dk
HABERLER
16:00
4 dk
EKSEN
Suriye'de rejim değişikliğinin Türkiye'ye etkileri
16:05
85 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
SEYİR HALİ
Ali Çağatay, her sabah Türkiye ve dünya gündemiyle, radyo mikrofonunun başına geçiyor. Son dakika haberleri, gazete manşetleri, köşe yazıları, canlı bağlantılar ve çok daha fazlası bu programda.

Yeni düzenleme kazalara sebep olabilir mi?

'Yeni düzenleme kazalara sebep olabilir'
Abone ol
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SGHM) yaptığı değişiklik, SHY-YOLCU Yönetmeliği'nin 3’üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemeye göre, Yeni düzenleme, teknik ve operasyonel nedenlerle geciken uçuşlar için havayolu şirketlerine yolculara tazminat ödeme zorunluluğu getiriyor.
Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili yaptığı değerlendirmede 1996 yılında gerçekleşen BirgenAir firmasına ait uçak kazasına değindi.
Ali Çağatay, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili yaptığı değerlendirmede şu ifadelere yer vermişti:

Havayolu firmaları yeni çıkarılan düzenlemeyi suiistimal edebilir. 3 saatten uzun süren rötarlarda yolcunun tazminat talep etmesi veya biletinin ücretini almayı talep etmesi durumunda 2 saat 55 dakika dolduğunda uçağın kalkışı sağlanabilir. 3 saatlik süreyi aşmamak için 2 saat 59’uncu dakikada kalkan bir uçak muhtemelen bakımı yapılmamış, aceleye getirilmiş olabilir ve aceleye getirildiği için de uçak kazalarına sebebiyet verebilir.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Çağatay, 6 Şubat 1996 yılında gerekli kontol ve bakımlar yapılmadığı için meydana gelen BirgenAir firmasına ait uçak kazasından örnek verdi. 'Yeni çıkarılan yönetmeliğe uymamak için havayolu şirketleri olmadık hamleler yapabilirler. Geçmişte yaşanan BirgenAir uçak kazası bunun örnekleri arasında gösterilebilir' diyen Ali Çağatay, yaşanan uçak kazasını şöyle anlattı:
6 Şubat 1996 yılında Puerto Plata Uluslararası Havalimanı'ndan kalkıktan kısa süre BirgenAir firmasına ait bir uçak bir süre sonra düştü. Uçakta bulunan 176 yolcu ve 13 mürettebat hayatını kaybetti. Yardımcı pilot Aykut Gergin, iki göstergelerinin uyumsuzluğunu görüp uyarmasına rağmen kaptanın, uçuşu ertelemediği söyleniyor. Kaza sonrası yapılan soruşturma ve analizlerde, kaptan pilota veri sağlayan pitot tüpünün tıkandığı ve bu nedenle doğru sonucu göstermediği tespit edildi.
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала