https://anlatilaninotesi.com.tr/20241212/1091434090.html
Yeni düzenleme kazalara sebep olabilir mi?
Yeni düzenleme kazalara sebep olabilir mi?
Sputnik Türkiye
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SGHM) yaptığı değişiklik, SHY-YOLCU Yönetmeliği'nin 3’üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle yürürlüğe girdi. Yeni... 12.12.2024, Sputnik Türkiye
2024-12-12T07:05+0300
2024-12-12T07:05+0300
2024-12-12T11:44+0300
seyir hali
shgm
radyo sputnik
ali çağatay
uçak kazası
türk sivil havacılık genel müdürlüğü
radyo
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e8/0c/0c/1091438218_1:0:710:399_1920x0_80_0_0_897333b30d66daf7b444ceebfbcf6017.jpg
'Yeni düzenleme kazalara sebep olabilir'
Sputnik Türkiye
Ali Çağatay'la Seyir Hali'nde günün konu başlıkları şöyle:
Bakan Uraloğlu'ndan '16 yaş altına sosyal medya yasağı' ile ilgili açıklama
Özel İletişim Vergisi 575 lira olacak
ATM'lerde nakit çekim 20 gün sonra değişecek
Divriği Havaalanı yeniden faaliyete geçiyor
Dünyanın en iyi 50 mutfağı listesi açıklandı
Günün öne çıkan haber başlıkları
Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili yaptığı değerlendirmede 1996 yılında gerçekleşen BirgenAir firmasına ait uçak kazasına değindi.Ali Çağatay, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili yaptığı değerlendirmede şu ifadelere yer vermişti:Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Çağatay, 6 Şubat 1996 yılında gerekli kontol ve bakımlar yapılmadığı için meydana gelen BirgenAir firmasına ait uçak kazasından örnek verdi. 'Yeni çıkarılan yönetmeliğe uymamak için havayolu şirketleri olmadık hamleler yapabilirler. Geçmişte yaşanan BirgenAir uçak kazası bunun örnekleri arasında gösterilebilir' diyen Ali Çağatay, yaşanan uçak kazasını şöyle anlattı:
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e8/0c/0c/1091438218_178:0:710:399_1920x0_80_0_0_e744ca5d31d3478f9a5c5eff55e36c0c.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
аудио, shgm, radyo sputnik, ali çağatay, uçak kazası, türk sivil havacılık genel müdürlüğü, radyo
аудио, shgm, radyo sputnik, ali çağatay, uçak kazası, türk sivil havacılık genel müdürlüğü, radyo
Yeni düzenleme kazalara sebep olabilir mi?
07:05 12.12.2024 (güncellendi: 11:44 12.12.2024) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SGHM) yaptığı değişiklik, SHY-YOLCU Yönetmeliği'nin 3’üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemeye göre, Yeni düzenleme, teknik ve operasyonel nedenlerle geciken uçuşlar için havayolu şirketlerine yolculara tazminat ödeme zorunluluğu getiriyor.
Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili yaptığı değerlendirmede 1996 yılında gerçekleşen BirgenAir firmasına ait uçak kazasına değindi.
Ali Çağatay, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili yaptığı değerlendirmede şu ifadelere yer vermişti:
Havayolu firmaları yeni çıkarılan düzenlemeyi suiistimal edebilir. 3 saatten uzun süren rötarlarda yolcunun tazminat talep etmesi veya biletinin ücretini almayı talep etmesi durumunda 2 saat 55 dakika dolduğunda uçağın kalkışı sağlanabilir. 3 saatlik süreyi aşmamak için 2 saat 59’uncu dakikada kalkan bir uçak muhtemelen bakımı yapılmamış, aceleye getirilmiş olabilir ve aceleye getirildiği için de uçak kazalarına sebebiyet verebilir.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Çağatay, 6 Şubat 1996 yılında gerekli kontol ve bakımlar yapılmadığı için meydana gelen BirgenAir firmasına ait uçak kazasından örnek verdi. 'Yeni çıkarılan yönetmeliğe uymamak için havayolu şirketleri olmadık hamleler yapabilirler. Geçmişte yaşanan BirgenAir uçak kazası bunun örnekleri arasında gösterilebilir' diyen Ali Çağatay, yaşanan uçak kazasını şöyle anlattı:
6 Şubat 1996 yılında Puerto Plata Uluslararası Havalimanı'ndan kalkıktan kısa süre BirgenAir firmasına ait bir uçak bir süre sonra düştü. Uçakta bulunan 176 yolcu ve 13 mürettebat hayatını kaybetti. Yardımcı pilot Aykut Gergin, iki göstergelerinin uyumsuzluğunu görüp uyarmasına rağmen kaptanın, uçuşu ertelemediği söyleniyor. Kaza sonrası yapılan soruşturma ve analizlerde, kaptan pilota veri sağlayan pitot tüpünün tıkandığı ve bu nedenle doğru sonucu göstermediği tespit edildi.