SEYİR HALİ

Rötar yapan havayolu şirketi yolculara tazminat ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nce (SGHM) yapılan değişikliğe göre, havayolu şirketleri uçuşlarda 3 saatten fazla gecikme yaşanması durumunda yolculara tazminat ödeyecek.
Sitede oku
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SGHM) yaptığı değişiklik, SHY-YOLCU Yönetmeliği'nin 3’üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle yürürlüğe girdi.
Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Yeni düzenleme, teknik ve operasyonel nedenlerle geciken uçuşlar için havayolu şirketlerine yolculara tazminat ödeme zorunluluğu getiriyor. Yönetmeliğe göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Avro, tazminat tutarı belirlendi. Söz konusu tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.
Ali Çağatay, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün yaptığı yeni düzenleme hakkında, ‘Yönetmelikte yer alan kararlar zaten var olan kurallardır. Fakat bu kuralları kimse bilmediği için birçok insan bugüne kadar hakkını arayamamıştır’ ifadelerini kullandı.
Çağatay, sözlerine şöyle devam etti:
Yönetmelik ortaya çıktığına göre artık havayollarını bekleyen bir tehdit var diyebiliriz. Uçuşu 3 saatten fazla geciken herkes yönetmeliği kullanarak hakkını arayacak.
Uçağa binecek olan herkesin sahip olduğu haklardan da bahseden Ali Çağatay, ‘Uçuşunuz iptal edilirse havayolu şirketi mutlak suretle bir alternatif sunmak ya da biletinizin ücretini ödemek zorunda’ dedi.
Yorum yaz