https://anlatilaninotesi.com.tr/20241211/1091388673.html
Rötar yapan havayolu şirketi yolculara tazminat ödeyecek
Rötar yapan havayolu şirketi yolculara tazminat ödeyecek
Sputnik Türkiye
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nce (SGHM) yapılan değişikliğe göre, havayolu şirketleri uçuşlarda 3 saatten fazla gecikme yaşanması durumunda yolculara... 11.12.2024, Sputnik Türkiye
2024-12-11T07:06+0300
2024-12-11T07:06+0300
2024-12-11T10:29+0300
seyir hali
ali çağatay
radyo sputnik
shgm
havayolu şirketi
radyo
sivil havacılık genel müdürlüğü
resmi gazete
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e8/0c/0b/1091391423_1:0:710:399_1920x0_80_0_0_c44f8d24d9fe62778c7389b89ff92ba0.jpg
Rötar yapan havayolu şirketi yolculara tazminat ödeyecek
Sputnik Türkiye
Ali Çağatay'la Seyir Hali'nde günün konu başlıkları şöyle:
Asgari ücret zammı için ikinci toplantı tarihi belli oldu
Rusya: BMGK, Suriye’nin toprak bütünlüğü konusunda hemfikir
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: Suriye'yi yakından takip ediyoruz
PTT’den açıklama geldi: HGS uygulamasına ne oldu?
NBA, Avrupa'da lig kurmayı düşünüyor
Günün öne çıkan haber başlıkları
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SGHM) yaptığı değişiklik, SHY-YOLCU Yönetmeliği'nin 3’üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle yürürlüğe girdi.Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.Yeni düzenleme, teknik ve operasyonel nedenlerle geciken uçuşlar için havayolu şirketlerine yolculara tazminat ödeme zorunluluğu getiriyor. Yönetmeliğe göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Avro, tazminat tutarı belirlendi. Söz konusu tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.Ali Çağatay, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün yaptığı yeni düzenleme hakkında, ‘Yönetmelikte yer alan kararlar zaten var olan kurallardır. Fakat bu kuralları kimse bilmediği için birçok insan bugüne kadar hakkını arayamamıştır’ ifadelerini kullandı.Çağatay, sözlerine şöyle devam etti:Uçağa binecek olan herkesin sahip olduğu haklardan da bahseden Ali Çağatay, ‘Uçuşunuz iptal edilirse havayolu şirketi mutlak suretle bir alternatif sunmak ya da biletinizin ücretini ödemek zorunda’ dedi.
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e8/0c/0b/1091391423_178:0:710:399_1920x0_80_0_0_6fc52c676d678d189d4f28f33d4db3bf.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Ali Çağatay
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/07/1042986257_0:0:1066:1067_100x100_80_0_0_87e66615f13482f43481736bf7aee782.jpg
аудио, ali çağatay, radyo sputnik, shgm, havayolu şirketi, radyo, sivil havacılık genel müdürlüğü, resmi gazete
аудио, ali çağatay, radyo sputnik, shgm, havayolu şirketi, radyo, sivil havacılık genel müdürlüğü, resmi gazete
Rötar yapan havayolu şirketi yolculara tazminat ödeyecek
07:06 11.12.2024 (güncellendi: 10:29 11.12.2024) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nce (SGHM) yapılan değişikliğe göre, havayolu şirketleri uçuşlarda 3 saatten fazla gecikme yaşanması durumunda yolculara tazminat ödeyecek.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SGHM) yaptığı değişiklik, SHY-YOLCU Yönetmeliği'nin 3’üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle yürürlüğe girdi.
Gazeteci Ali Çağatay, Radyo Sputnik’te yayınlanan Seyir Hali programında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Yeni düzenleme, teknik ve operasyonel nedenlerle geciken uçuşlar için havayolu şirketlerine yolculara tazminat ödeme zorunluluğu getiriyor. Yönetmeliğe göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Avro, tazminat tutarı belirlendi. Söz konusu tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.
Ali Çağatay, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün yaptığı yeni düzenleme hakkında, ‘Yönetmelikte yer alan kararlar zaten var olan kurallardır. Fakat bu kuralları kimse bilmediği için birçok insan bugüne kadar hakkını arayamamıştır’ ifadelerini kullandı.
Çağatay, sözlerine şöyle devam etti:
Yönetmelik ortaya çıktığına göre artık havayollarını bekleyen bir tehdit var diyebiliriz. Uçuşu 3 saatten fazla geciken herkes yönetmeliği kullanarak hakkını arayacak.
Uçağa binecek olan herkesin sahip olduğu haklardan da bahseden Ali Çağatay, ‘Uçuşunuz iptal edilirse havayolu şirketi mutlak suretle bir alternatif sunmak ya da biletinizin ücretini ödemek zorunda’ dedi.