“Amazon, şu anda veri analizini ve yapay zekayı dünyada en iyi kullanan firmalardan birisi. Amazon, web sitesindeki ürünlerin fiyatlarını günde iki milyondan fazla kez değiştiriyor. Bunu, tamamen müşteri davranışlarını analiz ederek yapıyorlar. Müşteriler ürünleri inceliyor, beğeniyor, sepetine ekliyor fakat bazen almaktan vazgeçiyor. Bunun sebebini araştırıyorlar. Daha ucuza rakiplerde mi buldular? Muadil ürünleri mi keşfedip aldılar? Bunu anlamadan aksiyon almak doğru değil.
Bizim firmalar ise e-ticarette, bir ürün çok ilgi görürse fiyatlarını artırıyor. Bunu hepimiz müşteri olarak yaşadık ve eleştirdik. Kötü bir uygulama. Günümüzde enflasyon ortamında bu tür dinamik fiyatlandırmaları yapmamız gerekiyor. Burada da müşteri davranışlarını tespit etmek için verileri analiz etmek gerekiyor. Müşteriler, sessiz bir şekilde çok fazla veri veriyor. Bu müşteri davranışını tespit etmek de firmalara düşüyor ve tam bu noktada yapay zekanın faydalarını görüyoruz.”