00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
BÖLGENİN KALBİ
19:06
84 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
HABER MASASI
Rüyaların Sanata ve Edebiyata Etkileri
13:30
35 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
Serhat Ayan'la Yapay Zeka Günlüğü
14:05
55 dk
ANKARA FARKI
Genelkurmay Eski İstihbarat Başkanı Pekin'den teğmenler açıklaması
15:01
56 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ PANORAMA
Dünya ekonomisinin yörüngesi, artık farklı dönüyor.Dijitalleşme, inovasyon, girişimcilik ve yeni teknoloji.Bizleri neler beklediğini de bilmemiz şart. Değişimin içinde yaşarken, bunları ne kadar takip edebiliyoruz? Erdal Kaplanseren’le Ekonominin Panoraması, her Pazartesi ve Çarşamba saat 15.00’te

Yapay zeka ve e-ticarette veri analizi

Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama
Abone ol
NomuPay Türkiye Genel Müdürü Ergi Şener, Erdal Kaplanseren’le Ekonomi Panorama’da stüdyo konuğu oldu.
Yapay zekanın e-ticaretteki rolüne değinen Ergi Şener, kullanıcıların davranışlarının bıraktığı verilerin incelenmesinde yapay zeka teknolojilerinin önemine dikkat çekti. Özellikle dinamik fiyatlandırma için veri analizinin elzem olduğunun altını çizen Şener, Türkiye’de e-ticaret alanında “ilgi gören ürünün fiyatının artırılması” uygulamasını eleştirdi:

“Amazon, şu anda veri analizini ve yapay zekayı dünyada en iyi kullanan firmalardan birisi. Amazon, web sitesindeki ürünlerin fiyatlarını günde iki milyondan fazla kez değiştiriyor. Bunu, tamamen müşteri davranışlarını analiz ederek yapıyorlar. Müşteriler ürünleri inceliyor, beğeniyor, sepetine ekliyor fakat bazen almaktan vazgeçiyor. Bunun sebebini araştırıyorlar. Daha ucuza rakiplerde mi buldular? Muadil ürünleri mi keşfedip aldılar? Bunu anlamadan aksiyon almak doğru değil.

Bizim firmalar ise e-ticarette, bir ürün çok ilgi görürse fiyatlarını artırıyor. Bunu hepimiz müşteri olarak yaşadık ve eleştirdik. Kötü bir uygulama. Günümüzde enflasyon ortamında bu tür dinamik fiyatlandırmaları yapmamız gerekiyor. Burada da müşteri davranışlarını tespit etmek için verileri analiz etmek gerekiyor. Müşteriler, sessiz bir şekilde çok fazla veri veriyor. Bu müşteri davranışını tespit etmek de firmalara düşüyor ve tam bu noktada yapay zekanın faydalarını görüyoruz.”

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала