OKAN ASLAN İLE GÜN ORTASI

Uçan tüketicinin uğradığı mağduriyetler

TÜKONFED Hukuk Komisyonu Üyesi Av. Recep Alper Yılmazlar, Gün Ortası'na konuk oldu. Yılmazlar, havayolunu kullanan yolcuların yaşadığı mağduriyetlere değindi.
Sitede oku
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Hukuk Komisyonu Üyesi Avukat Recep Alper Yılmazlar, Gün Ortası’nda Okan Aslan’ın konuğu oldu. Yılmazlar son günlerde havayolunu tercih ederek seyahat eden yolcuların yaşadığı mağduriyetlere değindi.
"Yolcularımız gecikmelerle, sefer iptalleriyle ve uçağa kabul edilmeme gibi bir risk ile karşı karşıya kalabilirler" diyen Yılmazlar, tüketicilerin bu konudaki haklarını şöyle değerlendirdi:
"Ertelemelerde uçuşun kilometresine, saatlerine göre yolcularımıza çeşitli haklar öngörülmüş. Bu haklar havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelikte ele alınmış. Bu yönetmelikte iç hatlarda veya bin 500 kilometreye kadar uçuşlarda, şu saatlerde, 2-3 saat arası gecikmelerde gün dönecekse konaklama imkanı, telefon hakkı, öğünler vs. gibi hakları mevcut. Böyle bir teklif gelmezse de yolcular bu haklarını talep edebilirler."
Yılmazlar "Bu yönetmelikteki haklardan faydalanabilmek için iki temel koşul var" dedi ve şöyle açıkladı:
"Birincisi Türk havayolu işletmelerinin Türkiye’deki havalimanlarına veya Türkiye’deki havalimanlarından gerçekleştirdikleri uçuşlar bu kapsamda ya da yabancı havayolu işletmelerinin Türkiye’den gerçekleştirdikleri uçuşlar bu kapsamda. Önemli olan bir diğer husus şu, yolcunun kendisine ilan edilen tarih/saatte hazır bulunması ya da biletinde yazan kalkış saatinden en geç 45 dakika önce uçuş öncesi kontrollerini tamamlamış olması gerekir. Bu da önemli bir husus."
Yorum yaz