OKAN ASLAN İLE GÜN ORTASI

Ersin Kula: İktidar da muhalefet de taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip

Gün Ortası programına konuk olan TÜKONFED Ulaşım Komisyonu Üyesi Ersin Kula, İstanbul'da bir taksi lobisi olduğunu belirtti. Kula, "Bürokrasi içinde ve siyasiler içinde çok güçlü etkenleri var. İktidar da muhalefet de bu taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip" dedi.
Sitede oku
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Ulaşım Komisyonu Üyesi Ersin Kula, Radyo Sputnik’te yayımlanan Gün Ortası programında Okan Aslan’ın konuğu oldu. Kula, İstanbul’daki taksi ve ulaşım sorununa dair çözüm önerilerini paylaştı.
İstanbul’daki taksi sorununun 10 yılı aşkın bir süredir devam ettiğini belirten Kula şöyle devam etti:
“Bir irade var ve bu sorunu çözmek istemiyor. Sorunları herkes biliyor, çözüm yollarıyla ilgili olarak da bir sürü seçenek var ama birinci çözüm rekabettir. Veya çok basit bir yönetmelik maddesiyle bu iş çözülebilir ama çözülmüyor.”
Kula, “Ne yapmak gerekiyor?” sorusuna şu yanıtı verdi:
“Bunun yargı, yürütme boyutu var. Biz bunlarla ilgili başvurularımızı yaptık, davalar açtık, bu davalardan sonuçlar aldık. Sonuçlar neticesinde bir arpa boyu yol alamadık, uygulanan hiçbir şey yok. Burada taksi lobisinin söylemiş olduğu şey şu: Ben buraya para ödedim, ödediğim para karşılığında da devlet bana bu hakkı verdi ve bunu sadece ben yapabilirim. Ama biz yargıya gittiğimiz zaman ‘Süresiz hak olmaz, 10 yıldan sonra tüm plakaların yeniden ihale edilmesi gerekir’ diyor. Bununla ilgili ne devlet ne de yerel yönetim hiçbir harekette bulunmuyor.”

'İktidar da muhalefet de bu taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip'

Taksi lobisinin bu sorunun çözümüne engel olduğunu belirten Kula, şöyle konuştu:

“Burada bir lobi var ve bu lobinin ne olduğunu iyi anlamak gerekiyor. Bu lobiyi sadece taksi şoförleri ve taksi sahipleri olarak değerlendirmemek gerekiyor. Bürokrasi içinde ve siyasiler içinde çok güçlü etkenleri var. İktidar da muhalefet de bu taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip. Bunun en birinci sebebi siyasetin bu lobi üzerinden desteklenmesi. Herkesin bildiği oto-center dediğimiz yer var. Burada hiçbir şeyin kaydı yok, plaka kime veriliyor, ne yapılıyor bilinmiyor. Bu mevzuata aykırı bir durum. Taksi piyasasının koşullarını tamamen piyasanın dışındaki bir lobi belirliyor. Bu hukuka da aykırı, mevzuata da aykırı. Kimse kılını kıpırdatmadı. Burada siyasi bir irade var ve bunun içine çöreklenmiş, çetelenmiş bir unsur var. Bu unsur bu işin çözülmesine engel oluyor. Çünkü bu iş çözüldüğü zaman işin ucu onlara dokunacak, buradaki rant kapısı kapanacak. Burada çok ciddi bir rant kapısı ve kara para aklama var. Çünkü kayıtlı bir şey yok. Bizim duyduğumuz bir sürü siyasi, eski bürokrat, emniyet mensubu var.”

Paylaşımlı yolculuk taksi sorununu çözer mi?

Paylaşımlı yolculuk yönteminin İstanbul’daki taksi sorununa çözüm olabileceğini belirten Kula, şu ifadeleri kullandı:
“Paylaşımlı Yolculuk Yönetmeliği dünyanın 150 ülkesinde var. Dünyada olmayan 5-6 ülkeden bir tanesiyiz. Evinizden çıktınız, diyelim ki Bostancı’dan Nişantaşı’na gideceksiniz. Uygulamayı açıyorsunuz, o bölgeye giden bir araç varsa onunla beraber masrafları bölüşmek üzere anlaşarak gidiyorsunuz. Bu şehirlerarası olarak Türkiye’de uygulanıyor ama şehir içinde maalesef uygulanmıyor. Bu da insanların kendi araçlarıyla trafiğe çıkmasından dolayı ciddi bir trafiğe yol açıyor. Bu uygulama gelirse trafik yoğunluğu ciddi anlamda azalacaktır. Güvenlik açısından sorunlar olacaktır mutlaka ama bu konu bir mevzuat hazırlanarak aşılabilir. Bu mevzuatta bununla ilgili tedbirler yazılabilir.”
Yorum yaz