Radyo Sputnik’te Ali Çağatay’la Seyir Hali programına elektrikli mobilet kiralama platformlarından birinin kurucu ortağı ve CEO’su olan Kadir Abdik konuk oldu.
Abdik, ‘Scooter’ olarak da adlandırılan elektrikli mobiletlerin geçmişten günümüze gelişimini Radyo Sputnik dinleyicileri ile paylaştı.
‘Kısa mesafe ulaşımlarınızı özgürce gerçekleştirebiliyorsunuz’
Eğlence ve ihtiyaç amaçlı kullanılan mikro mobilitelerin 2019 yılından günümüze doğru gelişerek geldiğini aktaran Kadir Abdik, açıklamalarında şunlara değindi:
“Türkiye’de mikro-mobilite 2019 yılında bizler ile beraber başladı. İlk başladığında çok ufak bir sektördü. Daha sonrasında günümüze kadar hızla büyüyen bir sektör oldu. Bunun da nedeni talep oluşu olmasıydı. Mikro-mobilite Türkiye’de 2 sebeple kullanılıyor. Bir tanesi ihtiyaç diğeri de eğlence amaçlı. Elimizdeki verileri yorumladığımızda yüzde 70 ihtiyaç amaçlı, özellikle kısa mesafelerde kullanıldığını görüyoruz. Scooter dediğiniz araçlar ile 0-6 kilometre arasında kısa ulaşımlarınızı, özgürce gerçekleştirebiliyorsunuz. Ufak tefek sorunlar var ama bu bir adaptasyon süreci. Bunları çözmek için çalışıyoruz.”
‘Kadıköy Belediyesi’nde bir toplantı yaptık ve çözüm önerilerimizi sunduk’
Scooterların çevre düzenini bozduğuna ilişkin iddiaların ve sorunların çözümüne yönelik bakanlıklar ve belediyeler ile koordineli bir çalışma gerçekleştirildiğini vurgulayan Abdik, şöyle konuştu:
“Sorunları belediye ve bakanlıklar gündeme getirmeden önce de biz ‘BinBin’ olarak üzerinde çalışıyorduk. İstanbul’dan sonra Konya ve İzmir Belediye Başkanlarına teşekkür etmek isterim. Bizlere çok destek olarak ne kadar vizyoner olduklarını gösterdiler. Kadıköy Belediye Başkanı da geçen günlerde scooterlara yönelik olumsuz düşüncelerini sıraladı. Daha sonrasında biz sektörün paydaşları olarak bütün firmalar Kadıköy Belediyesi’nde bir toplantı yaptık ve çözüm önerilerimizi sunduk. Biz zaten üniversitelerin çevrelerine, Marmaray’ın, metro istasyonlarının ve toplu taşımaların yanına fiziksel istasyonlar kuruyoruz ki kötü bir görüntü oluşmasın. Bu çalışmaları nasıl yaptığımıza ilişkin önerilerimizi de verdik.”
Bisikletin neredeyse temel bir ulaşım aracına dönüştüğü Hollanda’nın Amsterdam şehrinden örnek veren Abdik, “Bugün kendini bisiklet şehri olarak adlandıran Amsterdam’da, zamanında bisikletler yasaklansın diye kamuoyu yapıldı. Bugün baktığımızda araçlardan daha çok bisikletlerin olduğu bir şehir haline gelmeye başladı. Aynısı Türkiye’de de anlaşılacak” dedi.