00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
YOL ARKADAŞI
MHP neden mıntıka temizliği yapıyor
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
ÖZEL HABER
İBB’nin Sayıştay raporundan çıktı: 642 araç nerede?
19:10
3 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
SEYİR HALİ
Ali Çağatay, her sabah Türkiye ve dünya gündemiyle, radyo mikrofonunun başına geçiyor. Son dakika haberleri, gazete manşetleri, köşe yazıları, canlı bağlantılar ve çok daha fazlası bu programda.

'Mikro-mobiliteler yüzde 70 ihtiyaç amaçlı kullanılıyor'

Kadir Abdik: Mikro mobiliteler yüzde 70 ihtiyaç amaçlı kullanılıyor
Abone ol
Türkiye’deki mikro mobilite sektörünü değerlendiren Kadir Abdik, “Mikro-mobilite Türkiye’de 2 sebeple kullanılıyor. Bir tanesi ihtiyaç diğeri de eğlence amaçlı. Elimizdeki verileri yorumladığımızda yüzde 70 ihtiyaç amaçlı, özellikle kısa mesafelerde kullanıldığını görüyoruz” dedi.
Radyo Sputnik’te Ali Çağatay’la Seyir Hali programına elektrikli mobilet kiralama platformlarından birinin kurucu ortağı ve CEO’su olan Kadir Abdik konuk oldu.
Abdik, ‘Scooter’ olarak da adlandırılan elektrikli mobiletlerin geçmişten günümüze gelişimini Radyo Sputnik dinleyicileri ile paylaştı.

‘Kısa mesafe ulaşımlarınızı özgürce gerçekleştirebiliyorsunuz’

Eğlence ve ihtiyaç amaçlı kullanılan mikro mobilitelerin 2019 yılından günümüze doğru gelişerek geldiğini aktaran Kadir Abdik, açıklamalarında şunlara değindi:

“Türkiye’de mikro-mobilite 2019 yılında bizler ile beraber başladı. İlk başladığında çok ufak bir sektördü. Daha sonrasında günümüze kadar hızla büyüyen bir sektör oldu. Bunun da nedeni talep oluşu olmasıydı. Mikro-mobilite Türkiye’de 2 sebeple kullanılıyor. Bir tanesi ihtiyaç diğeri de eğlence amaçlı. Elimizdeki verileri yorumladığımızda yüzde 70 ihtiyaç amaçlı, özellikle kısa mesafelerde kullanıldığını görüyoruz. Scooter dediğiniz araçlar ile 0-6 kilometre arasında kısa ulaşımlarınızı, özgürce gerçekleştirebiliyorsunuz. Ufak tefek sorunlar var ama bu bir adaptasyon süreci. Bunları çözmek için çalışıyoruz.”

‘Kadıköy Belediyesi’nde bir toplantı yaptık ve çözüm önerilerimizi sunduk’

Scooterların çevre düzenini bozduğuna ilişkin iddiaların ve sorunların çözümüne yönelik bakanlıklar ve belediyeler ile koordineli bir çalışma gerçekleştirildiğini vurgulayan Abdik, şöyle konuştu:
“Sorunları belediye ve bakanlıklar gündeme getirmeden önce de biz ‘BinBin’ olarak üzerinde çalışıyorduk. İstanbul’dan sonra Konya ve İzmir Belediye Başkanlarına teşekkür etmek isterim. Bizlere çok destek olarak ne kadar vizyoner olduklarını gösterdiler. Kadıköy Belediye Başkanı da geçen günlerde scooterlara yönelik olumsuz düşüncelerini sıraladı. Daha sonrasında biz sektörün paydaşları olarak bütün firmalar Kadıköy Belediyesi’nde bir toplantı yaptık ve çözüm önerilerimizi sunduk. Biz zaten üniversitelerin çevrelerine, Marmaray’ın, metro istasyonlarının ve toplu taşımaların yanına fiziksel istasyonlar kuruyoruz ki kötü bir görüntü oluşmasın. Bu çalışmaları nasıl yaptığımıza ilişkin önerilerimizi de verdik.”
Bisikletin neredeyse temel bir ulaşım aracına dönüştüğü Hollanda’nın Amsterdam şehrinden örnek veren Abdik, “Bugün kendini bisiklet şehri olarak adlandıran Amsterdam’da, zamanında bisikletler yasaklansın diye kamuoyu yapıldı. Bugün baktığımızda araçlardan daha çok bisikletlerin olduğu bir şehir haline gelmeye başladı. Aynısı Türkiye’de de anlaşılacak” dedi.
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала