'Elektrikli otomobillere geçiş, akıllı telefonlara geçiş gibi olacak'
"Ben bu örneği cep telefonlarındaki geçiş dönemine benzetiyorum. Bir anda akıllı telefonlara geçtik ve çok kısa bir zamanda bu teknolojiye alıştık. İnsanlar elektrikli otomobillere geçişin bu kadar hızlı olabileceğine inanmıyor ama gerçek böyle değil. Elektrikli otomobillere geçmemiz ve alışmamız beklenenden çok daha hızlı olacak.
En çok merak edilen konu elektrikli araçların şarj edilmesi. Bunun için yeterli sayıda şarj istasyonu var mı diye soruyor insanların çoğu. Önümüzdeki bir yıl içerisinde sadece Türkiye'de 1.000 adet hızlı şarj istasyonu kurulacak. Bu çok ciddi bir sayı. Türkiye, elektrikli otomobile kesinlikle hazır. Önümüzdeki bir yılı bırakıp bakarsak bile, mevcut araç sayısı için yeterli şarj istasyonumuz var. Elektrikli araç sayısı ve şarj istasyonu sayısı arasında bir oran olması gerekiyor ve bu oran Türkiye'de Avrupa'dan daha yüksek. Türkiye'de, Avrupa'ya oranla daha çok şarj istasyonu var ve önümüzdeki yıllarda bu sayı katlanarak artacak."
'E-mobilitede üreticilerin hedeflenen seviyeye ulaşacaklar ve dönüşüm çok hızlı olacak'
"Üreticiler, önümüzdeki 10-15 yıl içerisinde kullanacakları bataryaların siparişlerini bugünden veriyorlar. Büyük otomobil üreticileri, gelecek yatırımlarını bu yönde yapıyor ve 2030 yılından itibaren benzinli araç üretmeyeceklerini açıkladılar. Bu, bize kararın kesin olduğunu gösteriyor.
Önümüzdeki dönemde, elektrik enerjisi tek bir yakıt mı olacak yoksa alternatif yakıt kullanımı artacak mı, bu da gündemdeki diğer bir konu. Hidrojen, sentetik yakıt gibi alternatif yakıt türleri çokça konuşuluyor. Dünya üzerindeki mevcut araçlar, elektrikli otomobiller yaygınlaştığında hemen kaybolmayacak. Bu yüzden, alternatif yakıt türleri önemli. Petrol bağımlılığını elektrikli otomobillerle ortadan kaldırmak istiyoruz, ancak mevcut araçların yakıt sorununu da düzenlemek gerekiyor."
'Egzoz sesini sevenler için sentetik yakıtla çalışan otomobiller iyi bir alternatif olacak'
"Gelecekte benzinli ve dizel araçlar, sentetik yakıtları kullanacaklar. Otomobil dünyasındaki bir grup uzman, içten yanmalı motorların bitmeyeceğini ve laboratuvar ortamında geliştirilen sentetik yakıtların kullanılacağını savunuyor. Sentetik yakıtların özelliği, karbon emisyonunun olmamasıdır. Nasıl bir elektrikli otomobil doğayı kirletmiyorsa, sentetik yakıtla çalışan otomobiller de tıpkı bir içten yanmalı motor gibi çalışacak, ancak egzozdan hiçbir şekilde karbon salımı olmayacak. Özellikle içten yanmalı motorun titreşimini ve egzozdan gelen sesi duymayı seven otomobil fanatikleri için, sentetik yakıtla çalışan otomobiller iyi bir alternatif olacak."
'Trafik kazaları, teknoloji sayesinde tarihe karışacak'
"E-mobilitenin önümüzdeki dönemde 5G teknolojisi, yapay zeka, ve otonom sürüş gibi teknolojilerle kapsamının genişlemesi, hayatımızda bazı farklılıklar yaratacaktır. Üreticiler, gelecek projeleri için sensör, lazer, radar gibi teknolojilere hazırlık yapıyorlar. Yüksek hızlı internet olan 5G sayesinde otomobiller birbiriyle rahatlıkla iletişim kurabilecekler. Bu sayede otomobillerin birbiriyle iletişim halinde olması, olası bir kazayı önceden bilmek ve engellemek için mümkün olacak. Trafik kazaları, teknoloji sayesinde tarihe karışacak.
Örneğin, farklı iki sokaktan çok hızlı bir şekilde ortak bir kavşağa doğru ilerleyen iki araç varsa, bu bilgiyi otomobiller paylaşarak hızlarını ayarlayabilecekler. Ayrıca, bağlantı teknolojisiyle kendi kendine park etme özelliği de mümkün olacak. Bu teknolojiler sayesinde, otomobil kamerasının çektiği bir görüntüyü başka bir araca göndermek gibi özellikler de ortaya çıkacak. Telefonlarla birlikte hiç aklımıza gelmeyen yeniliklerle tanıştığımız gibi, bu teknolojiler de hayatımızda benzer şekilde yer alacak ve bizi bazı şaşırtacak özelliklerle tanıştıracaktır."