DeepCubeA şeklinde isimlendirilen algoritma, pekiştirmeli öğrenme yöntemiyle kendi kendini geliştirebilecek.
Şimdiye dek karşısına getirilen tüm bulmacaları başarıyla çözen yazılım, bir Rubik küpünü ortalama 20 hamlede çözüyor. Denemelerin yüzde 60.3’ünde mümkün olan en az hamleyle bulmacayı tamamlayan algoritma, denemelerin yüzde 36.4’ünde ise mümkün olan en kısa yoldan yalnızca iki hamle daha fazlasını yaptı.
Şimdiye dek insanlarda 4 saniye olarak belirlenen Rubik küpü rekoru, yapay zekânın 18 saniyelik hızını oldukça az olsa da; pek çok insan için bir Rubik küpünü çözmek ortalama 50 hamleye gerekiyor.
Rubik küpünün yanı sıra DeepCubeA algoritması, Lights Out ve Sokoban gibi farklı bulmacaları da çözebiliyor. Üstelik bunları tamamlarken, Rubik küpüne nazaran çok daha az hamle yapmaya ihtiyaç duyuyor.