‘SOSYAL MEDYA SEÇMEN TERCİHLERİNİ DEĞİŞTİRMİYOR, PEKİŞTİRİYOR'
Türkiye gibi farklı eğilimlerin olduğu ülkede bütün eğilimleri doğru biçimde bilmek mümkün değil. Belli bir hata payını bırakmak lazım. Ben genel performansının çok kötü olmadığını düşünüyorum. Temel bilgilerin toluma aktarılırken mutlaka verilmesi gerekiyor. Bunu partiler mi finanse ediyor, adaylar mı gibi bilgilerin araştırma sonucuyla birlikte verilmesi lazım.
‘GAZETE TİRAJLARI DÜŞTÜ'
Peki ne oluyor? Basılı gazete okumayan ne yapıyor? Giderek haber okuma alışkanlığının düştüğünü görüyoruz. Sadece son dakika haberlerine bakılıp geçiliyor. Daha kısa ve özet haberlere bakılıyor. Medya gücünü büyük ölçüde yitirdi. Haber okuma internete kayıyor ama internette nasıl var olacak? Yabancı gazeteler internetten inanılmaz destek aldılar. Bizde trafik yüksekmiş gibi dursa da etki açısından o kadar kuvvetli değil. İnsanlar haberlerin nereden geldiğine bakmaksızın okuyup geçiyorlar. Bu haberleri kim nerede üretmiş bağını kopardılar.
‘SOSYAL MEDYA BİR MEDYA DEĞİL PLATFORM'
Habercilikte başlık çok önemlidir. Muhabirler haberlerine başlık atmaz onları editörler atar. İnternet bu başlık bakışını, en temel gazetecilik kuralını bozdu. SEO tarzı habercilik ön plana çıktı. Google'ın mantığı sizin yazdığınız sözcüklere en yakın olan başlığa çıkıyor. Bu gazetecilerin en çok aranan sözcüklere haber yapmasını getirdi. Google'ın en kolay bulabileceği başlıklara yönelik haberler yapıldı. Haberler insanlar için değil Google için yazılmaya başlandı. Bu sürdürülebilir bir şey değil. Bütün gazeteler aynı başlığı atmaya başladı. Yaratıcılık öldü. Başlıklar çok sıradanlaştı. İnternet farklılaşmayı öngörürken herkesin aynılaşması ortaya çıktı."