‘Araştırma şirketlerinin sonuçları isteğe göre değiştirmesi partiye fayda sağlamaz’

31 Mart yerel seçim anket sonuçlarının yanıltıcılığı ile ilgili Yavuz Oğhan, “Araştırma şirketlerinin sonuçları isteğe göre değiştirmesi partiye fayda sağlamaz, objektiflikten uzaklaşır” derken, Akif Beki ise, hormonlu sonuçların anket şirketlerinin markalarını aşağı çektiğini dile getirdi.
Sitede oku

RS FM'de pazartesi ve çarşamba günleri yayınlanan Yavuz Oğhan, Akif Beki ve İsmail Saymaz'la 'Söylemesi Bizden' programında 31 Mart yerel seçimlerine dair anket araştırmalarının güvenilirliği değerlendirildi.

‘PARTİ OBJEKTİFLİKTEN UZAKLAŞIR'

İmamoğlu: 80'e yakın anket yaptırdım, önde çıkıyorum
"Bir araştırma şirketiyle çalışan siyasi partidir. Bu siyasi parti ya da aday araştırma şirketinden rasyonel sonuç bekler" diyen Yavuz Oğhan, "Bir aday adaylığı sürecinde araştırma şirketleri adaya ve isteğine göre sonuç veriyorsa, mesleki olarak sorunlu bir şey olabilir. Ama birinin işine yarar, kabul ediyorum. Ama aday adaylığı süreci geçtikten sonra, yani bugün A Partisini yüzde 55, B Partisini yüzde 35 göstermek kime ne fayda sağlar ki? Partiye sağlamaz, çünkü objektiflikten uzaklaşır" ifadelerini kullandı.

BEKİ: MESLEĞE GÜVENİ SARSIYORLAR, MESLEĞİ ÖLDÜRÜYORLAR

CHP, son anket sonuçlarını açıkladı: 'İstanbul'u aldık'
"Mesleğe güveni sarsıyorlar bu şekilde, mesleği öldürüyorlar" diye konuşan Akif Beki, "Kısa vadeli bir kazanç uğruna, bir seçim dönemi ‘voleyi vurmak' uğruna, sadece kendi markanı aşağı çekmiyorsun bir mesleğin, anketçiliğin, kamuoyu yoklamacılığının itibarını beş paralık ediyorsun. Hormonlu sonuçlar açıklanıyor. Bu zaten ya sandıkta test ediliyor. Sen kendin güvenilirlik ölçümü yapan birisi olarak, güven veremiyorsan, güven kaybı yaşıyorsan, senin anketinde yer almak insanlara yük olur. Bu mesleğe bu kötülüğü yapmaya hakları yok" değerlendirmesinde bulundu.

‘ARAŞTIRMA ŞİRKETLERİ SADECE SİYASİ DÖNEMDE YAPTIKLARIYLA KENDİNİ TANITABİLİYOR'

Ada'nın anketine göre Ankara'da son durum
İsmail Saymaz, ise şunları söyledi: "Bazı araştırma şirketi sahipleri için şöyle deniyor: Seçim döneminde X Partiye söz verdiği araştırmayı, başka partiye değerlerini değiştirerek sattığı söyleniyor. Bunlardan ciddi paralar elde ediliyor. Benim bildiğim bu araştırma şirketleri sadece seçim dönemi siyasi kampanyalar yapmıyorlar. Başka bir solu şirkete başka alt araştırmalar yapıyorlar. Değişik markaların değişik tüketicilerle ilişkilerini ortaya koyan bir yığın araştırma yapıyorlar. Ama bunlar arasında sadece siyasi dönemde yaptığı araştırmalarla kendini tanıtabiliyor."

Yorum yaz