‘TÜRKİYE RUSYA'YA İHRACATINI KIRIM LİMANLARINDAN YAPABİLİR'
"Türkiye, Rusya'ya TIR'larla yaptığı ihracatın, yüzde 60'ını doğrudan Rus limanları, yüzde 25'ini Ukrayna, yüzde 15'ini ise Gürcistan üzerinden gerçekleştiriyor. Bu tabloya göre Türkiye, eğer çözüm bulmazsa, Odessa üzerinden göndermiş olduğu TIR'ların Rusya'ya girememesi sonucunda büyük bir kayıp yaşayacak. Türkiye İhracatçılar Birliği, DEİK gibi bir takım ticari kuruluşların bir araya gelerek bir yol bulması gerekiyor. Ancak bizim teklifimiz, Türkiye'nin Rusya'ya ihracat süreci içerisinde Kırım limanlarını kullanarak Ro-Ro taşımacılığını yapması. Türkiye, bu şekilde olası kaybını gidermiş olacaktır."
‘TÜRKİYE KIRIM'A LOJİSTİK TAŞIMACILIK YAPMAYARAK 5 YILDA 1.250 MİLYAR ZARAR ETTİ'
"Türkiye Kırım'la ticaret yapmadığı her yıl 250 milyon dolar zarar etti. Aslında Türkiye'nin Kırım'a yönelik lojistik taşımacılığını yapmamasından dolayı beş yılda ettiği zarar 1.250 milyar dolar. Türkiye böyle bir ekonomik kriz sürecinde özellikle Kırım'la da lojistik yaparak ticaretini geliştirmeli. Ama bunun ötesinde, Türkiye Rusya'ya ihracatının yüzde 25'ini Ukrayna üzerinden yaparken, bunun durması sürecinde Ro-Ro taşımacılığını bir an önce Kerç veya Sivastopol gibi limanları kullanarak yapması, Türkiye'nin Rusya'ya yük taşımacılığını sürdürmesinde büyük bir avantaj sağlayacak. Türk üreticileri son dönemde zaten sebze ve meyve ihracatında da kapıdan girişlerde de bazı sıkıntılar yaşıyor. Dolayısıyla Kerç Limanı'nın kullanılması, limanın deniz derinliğinin yüksek olması, buraya Ro-Ro gemilerinin rahatlıkla yanaşabilmesi büyük bir avantaj sağlayacak. Böylelikle yük taşımacılığında daha fazla sayıdaki Türk TIR'ı buradan taşımacılık yapmış olacaklar. Türkiye büyük bir ekonomik kazanç sağlayacak" değerlendirmesinde bulundu.
‘TÜRKİYE İTİDALLİ OLMALI VE RUSYA'YA DENGESİNİ BOZMAMALI'