"Bu sadece ‘makinist hatası' veya ‘pilot hatası' olmuyor. Bu, ulaşım aracının tasarımı aşamasında veya üretim aşamasında ya da onarım ve teknik servis aşamasındaki insan hatası da olabilir. Bugünkü olayda elbette resmi soruşturma sonuçlarını beklememiz gerekir ama şu ana kadar alınan bilgilere göre büyük ihtimalle hareket kontrol merkezinin çalışmasında ya da makasçı sisteminde, otomasyon ve kontrol araçları bir hata söz konusu olabilir".
'KULLANIM TAKİPLERİ İYİLEŞTİRİLMELİ'
Bu tür kazaların riskini önleme tedbirlerine de değinen Zaharov, "Araçlar kendiliğinden arızalanamaz. Yanlış yapılmış, yanlış kullanılmış ya da durumu kontrol edilmemiştir. Bu yüzden tek çıkış yolu var: Kontrol, bir daha kontrol, kullanım taleplerinin iyileştirilmesi ve bu taleplere sımsıkı uyulması. Bu, ulaşım sistemlerinin kaza olasılığını azaltabilecek tek şey" ifadelerini kullandı.