GÖRÜŞ

Pazarlamada yeni yıldızlar: Generation M

19. Marka Konferansı’nda önümüzdeki yıllara yön verecek trendlerin konuşulduğu oturumlardan birinde reklamcı Ahmet Akın, 'M Kuşağı' adıyla genç Müslüman kadınların, moda, spor ve pazarlamaya nasıl yön verdiğini anlattı. Akın, RS FM’de Ahu Özyurt’un sunduğu Fotoğrafın Tamamı programına Marka Konferansı’ndan konuk oldu.
Sitede oku

‘X çok travmatik bir kuşak, Y kuşağının bir kısmı CEO, Z kuşağı henüz staj döneminde’
"Özellikle Müslümanların azınlıkta olduğu ülkelerde, Müslüman Millenials dediğimiz bir grubun yükselişini görüyoruz. Unutmayalım, 2050 yılında dünyadaki toplam nüfusun dörtte biri Müslüman olacak ve 2030'dan itibaren Hristiyan ailelere doğan bebek sayısından daha çok Müslüman bebek doğacak" diyen Ahmet Akın, "Bu pazar büyüyor ve kendi ekonomilerini de yaratıyorlar" diye konuştu.

'KURALLARI DEĞİŞTİREN MÜSLÜMAN KADINLAR'

Genç Müslüman kadınların özgürlükleri için mücadele verdiklerine dikkat çeken Ahmet Akın, "Bu kadınlar aslında inandıkları dinin gereklerini tamamen yerine getiriyorlar. Kurallara saygılılar ama bunu yaparken de modern yaşamdan kopmak istemiyorlar. O yüzden ayrı bir jenerasyon ve ikisini de yapacaklarına inanıyorlar. Spordan, modadan, hazır giyimden çok özel örnekler var. Çok büyük markaların da artık bunu kabul ettiğini ve kendi iletişimlerinde, üretimlerinde bu kuşağı düşünerek hazırlık yaptığını görüyoruz" dedi.

'ECO- MUSLIMS DİYE BİR DURUŞ VAR'

MARKA 2018 İstanbul'da başlıyor
"Evet, aldıkları şeyin Helal olması gerekiyor, örtünme ile uyumlu olması gerekiyor. Ama onlar için tek kriter artık bu değil. Ama çevreci de olsun istiyorlar. Ekolojiye önem veriyorlar. İngiltere'de Eco-Muslims diye bir grup var. Eco-Mosque diye bir kavram var. Giderek daha çevreyle uyumlu ve yeni değerleri sahipleniyorlar. Bir yemek hem helal olsun hem de organik olsun istiyorlar" diyen Ahmet Akın, hareketin dinden öte kuvvetli bir kadın hareketine dönüşeceğini de söyledi.

"Mona Haidar, bir rapçi, bir aktivist. ‘Rap My Hijab' diye bir video çekiyor, milyonlarca izleniyor hatta Billboard dergisi o videoyu ‘En feminist 25 video' arasına koymuş. Dolayısıyla bir değişim ve kendini ifade etme var. Her türlü şekilde ifade etme var. Modayla, sporla, sanatla, girişimcilikle her şeyle" dedi.

Generation M'in statükoyu değiştirmek için çok uğraştığını anlatan Ahmet Akın, "Halime Aden, Minnesota'da güzellik yarışmasına katılıyor. Düşünün saçı örtülü ama güzellik kraliçesi adayı oluyor. Bu tabii bir sansasyon yaratıyor. Ortalık karışıyor ama ondan sonra Vogue dergisinin kapağına çıkan ilk örtülü kadın oluyor. Dolayısıyla verdikleri mücadele daha çok kadın hareketi adına etkili. Müslüman taraflarından çok da kadın yönleriyle bu mücadeleyi veriyorlar ve bütün kadınlar için veriyorlar. Ve büyük markalar da artık bu değişimi görüyor" diye konuştu.

Yorum yaz