'KURALLARI DEĞİŞTİREN MÜSLÜMAN KADINLAR'
Genç Müslüman kadınların özgürlükleri için mücadele verdiklerine dikkat çeken Ahmet Akın, "Bu kadınlar aslında inandıkları dinin gereklerini tamamen yerine getiriyorlar. Kurallara saygılılar ama bunu yaparken de modern yaşamdan kopmak istemiyorlar. O yüzden ayrı bir jenerasyon ve ikisini de yapacaklarına inanıyorlar. Spordan, modadan, hazır giyimden çok özel örnekler var. Çok büyük markaların da artık bunu kabul ettiğini ve kendi iletişimlerinde, üretimlerinde bu kuşağı düşünerek hazırlık yaptığını görüyoruz" dedi.
'ECO- MUSLIMS DİYE BİR DURUŞ VAR'
"Mona Haidar, bir rapçi, bir aktivist. ‘Rap My Hijab' diye bir video çekiyor, milyonlarca izleniyor hatta Billboard dergisi o videoyu ‘En feminist 25 video' arasına koymuş. Dolayısıyla bir değişim ve kendini ifade etme var. Her türlü şekilde ifade etme var. Modayla, sporla, sanatla, girişimcilikle her şeyle" dedi.
Generation M'in statükoyu değiştirmek için çok uğraştığını anlatan Ahmet Akın, "Halime Aden, Minnesota'da güzellik yarışmasına katılıyor. Düşünün saçı örtülü ama güzellik kraliçesi adayı oluyor. Bu tabii bir sansasyon yaratıyor. Ortalık karışıyor ama ondan sonra Vogue dergisinin kapağına çıkan ilk örtülü kadın oluyor. Dolayısıyla verdikleri mücadele daha çok kadın hareketi adına etkili. Müslüman taraflarından çok da kadın yönleriyle bu mücadeleyi veriyorlar ve bütün kadınlar için veriyorlar. Ve büyük markalar da artık bu değişimi görüyor" diye konuştu.