- Sputnik Türkiye, 1920
OKAN ASLAN İLE GÜN ORTASI
Hayat ve zaman akıp giderken tüm koşuşturmaların arasında gündemin nabzını tutuyoruz.Ajandamızdaki detayları, son dakika gelişmelerini Gün Ortası’nda konuşuyoruz.

Avrupa Taşımacılık ve Çevre Federasyonu Raporu: Yüksek kaputlu araçlar sürücü görüşünü kısıtlıyor

Abone ol
Avrupa Taşımacılık ve Çevre Federasyonu (T&E), yüksek kaputlu araçlarda yaptığı araştırma sonuçlarına göre kaput yüksekliği sürücülerin görüş alanını ciddi şekilde kısıtlıyor.
Okan Aslan, Radyo Sputnik’te yayınlanan Gün Ortası programında Avrupa Taşımacılık ve Çevre Federasyonu (T&E), yüksek kaputlu araçlarda yaptığı araştırmayı aktardı.
Aslan, şunları söyledi:

Yüksek kaputlu araçlar sürücü görüşünü azaltıyor. Dolayısıyla bu da çocuklar için bir tehdit oluşturuyor. Araştırma sonuçlarına baktığımız zaman görüşü azalttığı için bu yüksek araçlar giderek artan, kaput yüksekliği sürücülerin görüş alanlarını ciddi anlamda daraltıyor. Avrupa merkezli bir ulaşım ve çevre olarak anılan bir federasyon, bu yüksek kaputlu araçlarla ilgili olarak bir araştırma yapıyor ve bunun sonuçlarını yayınlıyor. Kaput yüksekliği sürücülerin görüş alanlarında ciddi anlamda kayba neden oluyor. Kaput yükseldikçe sürücüler görmüyor. Özellikle SUV ve kamyonet gibi yüksek kaputlu araçlar kazalarda çok daha ölümcül sonuçlarla karşılaşabiliyorlar. Avrupa'da satılan yeni otomobillerin ortalama kaput yüksekliği 2010 yılında 77 santimdi, 2024 yılında 83.8 santime kadar gelmiş değerli dinleyiciler. 11 Haziran'da yayınlanıyor bu rapor ve yetişkin yayalara genellikle vücudun hayati organlarının bulunduğu gövde hizasından çarpma işlemi gerçekleşiyor. Bu da ölüm riskini artırıyor.

Aslan, konuya ilişkin sözlerini şöyle sürdürdü:

Kaputu daha alçak olan araçlar genellikle bacak hizasından çarptığı için yayalar araca doğru savruluyorlar ve hayatta kalma şansları biraz daha artabiliyor. 5-6 santimin ne kadar önemi var? 2010 yılında 77 santim olan yükseklik, bu tarihlere geldiğimizde 83 küsurlara kadar gelmiş görüyorsunuz. Yüksek kaputlar aynı zamanda sürücülerin görüş alanlarını da ciddi şekilde kestiği için hemen önündeki çocuklar görülemeyebiliyorlar. Kavşaklarda bu görüş engeli ciddi kazalara neden oluyor. Bu yapılan araştırmanın neticesinde Belçika verileri çıkmış ortaya; 10 santim fark, yüzde 27 daha fazla ölümlü kaza riski demek anlamına geliyor. Kaput yüksekliğine 85 santim sınırı getirilmesi. Çağrıda bulunulmuş; 2035 yılından itibaren piyasaya sürülecek yeni araçlar için maksimum kaput yüksekliği 85 santimle sınırlandırılması gerektiği savunuluyor. Daha fazla araştırmayla desteklenecek bu öneri, şehir içi güvenliğin artırılması ve yaya ölümlerinin azaltılmasını.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала