- Sputnik Türkiye, 1920
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Teknoloji alanında yaşanan tüm gelişmeler, trendler ve teknolojinin günlük hayata yansımaları, Serhat Ayan'ın hazırlayıp sunduğu Yeni Şeyler Rehberi'nde.

Akıllı turizm yükseliyor, Türkiye hazır mı?

Abone ol
Radyo Sputnik’te yayınlanan Yeni Şeyler Rehberi programında, gazeteci Serhat Ayan’ın bugünkü konuğu NarPOS CEO'su İlyas Akça oldu.
Turizm sezonu açılırken, işletmeler yoğunluğa hazırlanıyor ancak dijital dönüşümdeki hazırlık seviyeleri kritik önem taşıyor. Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden turizmde yeni sezon kapılarını açarken, turizm işletmeleri de yoğun bir döneme hazırlanıyor. Başarılı bir sezon ve sürdürülebilir büyüme için dijitalleşme, ertelenemez stratejik bir yatırım olarak öne çıkıyor.
Serhat Ayan’a konuk olan İlyas Akça, akıllı turizmi ve turizmde dijitalleşmeyi anlattı.
Akça, küresel pazardaki gelişmelere dikkat çekerek, "Fortune Business Insights verilerine göre, küresel akıllı turizm pazarının 2023 yılında 626,8 milyon dolar olan büyüklüğünün, 2024'te 712,6 milyon dolara ulaştığı görülüyor ve 2032'ye kadar yıllık ortalama yüzde 15 büyüme sergileyerek 2,25 milyar dolar hacme ulaşması bekleniyor. Bu veriler, tüm dünyada turizmin dijitalleşme hızının ne kadar yüksek olduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Türkiye'deki turizm işletmelerinin, bu küresel dönüşümün gerisinde kalmaması hayati önem taşıyor" dedi.
Akça, sektördeki gözlemlerine dayanarak, özellikle sezon yoğunluğu başladığında dijital altyapı eksikliklerinin ciddi sorunlara yol açabileceğini vurguladı ve şunları ekledi:
"Manuel sipariş alma süreçleri, stok takibindeki hatalar, ödeme noktalarındaki yavaşlıklar veya online platformlarla entegrasyon eksiklikleri, işletmelerin yoğun sezonun hızına yetişememesine ve misafirlerin bekleme sürelerinin uzamasına neden oluyor. Misafirler artık hızlı, kusursuz ve kişiselleştirilmiş bir deneyim bekliyor. Dijitalleşme, bu beklentiyi karşılamanın yanı sıra, işletmelerin personel yükünü azaltarak onların daha çok misafirle etkileşime girmesine olanak tanıyor ve operasyonel verimliliği artırarak maliyetleri düşürüyor. Bu nedenle, dijitalleşme sadece teknolojik bir yatırım değil, aynı zamanda misafir memnuniyetini ve işletme karlılığını doğrudan etkileyen stratejik bir zorunluluk olarak ele alınmalı."
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала