https://anlatilaninotesi.com.tr/20250424/1095650570.html
Hakem heyetlerine başvuruda manevi tazminat dönemi
Hakem heyetlerine başvuruda manevi tazminat dönemi
Sputnik Türkiye
Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, Radyo Sputnik’te Okan Aslan’la Gün Ortası programına konuk oldu. 24.04.2025, Sputnik Türkiye
2025-04-24T12:06+0300
2025-04-24T12:06+0300
2025-04-24T16:44+0300
okan aslan i̇le gün ortasi
türkiye
haberler
aydın ağaoğlu
i̇stanbul
ticaret bakanlığı
haksız fiyat değerlendirme kurulu
tüketici konfederasyonu
radyo sputnik
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/04/18/1095655419_0:0:3640:2048_1920x0_80_0_0_ce299fdb307c0df8424dc532306006de.jpg
Hakem heyetlerine başvuruda manevi tazminat dönemi
Sputnik Türkiye
Okan Aslan'la Gün Ortası'nda bugünün konu başlıkları:
İmamoğlu dosyasına gözaltı furyası: Avukatının avukatı da gözaltına alındı
23 Nisan’da TÜİK verilerinde çocuklar: 10 çocuktan 4’ü yoksulluk riski altında
Celal Şengör, İstanbul depremi uyarısı yaptı
CHP'li vekiller fahiş zam yapan THY ve AJet'e tepki gösterdi
Günün öne çıkan haber başlıkları
Aydın Ağaoğlu, 23 Nisan'da meydana gelen İstanbul depreminin ardından deprem sonrası fahiş fiyat artışları, GSM hizmetlerindeki sorunlar ve tatil dolandırıcılıkları gibi birçok başlıkta önemli uyarılarda bulundu.Ağaoğlu, “Felaket vurguncularının gözünün yaşına bakılmamalı” ifadelerini kullandı. Deprem sonrası yaşanan fiyat artışlarına değinen Aydın Ağaoğlu,'Deprem sonrası fiyat artışı suçtur'Depremlerden sonra çadır ve bilet fiyatlarındaki fahiş artışlara da tepki gösteren Ağaoğlu, şunları söyledi:İnternet kalitesi ve GSM altyapısıyla ilgili eleştirilerde bulunan Ağaoğlu, BTK'nın mevcut yönetmeliklerine göre çağrı merkezlerinin en fazla 65 saniyede canlı operatöre bağlama yükümlülüğü olduğunu belirtti ve bu sürenin sıklıkla aşıldığını söyledi.Abonelik sözleşmeleri konusunda tüketicilerin haklarını hatırlatan Ağaoğlu, şunları aktardı:'Manevi tazminat talep edilebilir'Tüketici hakem heyetleri ile ilgili güncel bir gelişmeyi de paylaşan Ağaoğlu, şöyle konuştu:Tatil sezonu yaklaşırken dolandırıcılara karşı uyarıda bulunan Ağaoğlu, şöyle konuştu:'Tüketiciler en büyük gücünü kullanmalı'Siber dolandırıcılık olaylarına da değinen Ağaoğlu, sözlerini şöyle noktaladı:
i̇stanbul
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/04/18/1095655419_909:0:3640:2048_1920x0_80_0_0_d9f221fdf951f1e636e19265fef10622.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
аудио, türkiye, haberler, aydın ağaoğlu, i̇stanbul, ticaret bakanlığı, haksız fiyat değerlendirme kurulu, tüketici konfederasyonu, radyo sputnik, radyo, radyo
аудио, türkiye, haberler, aydın ağaoğlu, i̇stanbul, ticaret bakanlığı, haksız fiyat değerlendirme kurulu, tüketici konfederasyonu, radyo sputnik, radyo, radyo
Hakem heyetlerine başvuruda manevi tazminat dönemi
12:06 24.04.2025 (güncellendi: 16:44 24.04.2025) Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, Radyo Sputnik’te Okan Aslan’la Gün Ortası programına konuk oldu.
Aydın Ağaoğlu, 23 Nisan'da meydana gelen İstanbul depreminin ardından deprem sonrası fahiş fiyat artışları, GSM hizmetlerindeki sorunlar ve tatil dolandırıcılıkları gibi birçok başlıkta önemli uyarılarda bulundu.
Ağaoğlu, “Felaket vurguncularının gözünün yaşına bakılmamalı” ifadelerini kullandı.
Deprem sonrası yaşanan fiyat artışlarına değinen Aydın Ağaoğlu,
Deprem çantası, afet ve acil durum ilk yardım seti. Bu kabul edilemez. yüzde 75 artış olmuş. Ticaret Bakanlığı bünyesinde kurulan Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu'na başvurulabilir. 81 ildeki denetim ekipleri ihbar edilen yerlerde inceleme yapıyor. İhlal varsa tutanak tutulup Ankara'ya gönderiliyor, kurul yaptırım uyguluyor.
'Deprem sonrası fiyat artışı suçtur'
Depremlerden sonra çadır ve bilet fiyatlarındaki fahiş artışlara da tepki gösteren Ağaoğlu, şunları söyledi:
Bu fırsatçılık, bu vurgunculuk değilse nedir? Seyahat, anayasal bir haktır. Korkmuş vatandaş köyüne gitmek istiyor, siz buradan vurgun peşindesiniz. Türk Ceza Kanunu'nun 237. maddesine göre bu tür fiyat artışlarının bir yıldan üç yıla kadar hapisle cezalandırılabilir.
İnternet kalitesi ve GSM altyapısıyla ilgili eleştirilerde bulunan Ağaoğlu, BTK'nın mevcut yönetmeliklerine göre çağrı merkezlerinin en fazla 65 saniyede canlı operatöre bağlama yükümlülüğü olduğunu belirtti ve bu sürenin sıklıkla aşıldığını söyledi.
Abonelik sözleşmeleri konusunda tüketicilerin haklarını hatırlatan Ağaoğlu, şunları aktardı:
2014 yılından beri yürürlükte olan Tüketici Kanunu’na göre bir yıldan uzun süreli aboneliklerde tüketici gerekçe göstermeksizin cayabilir. Ayrıca sözleşme süresi dolmadan yapılan fiyat artışlarının da tüketiciye fesih hakkı veriliyor.
'Manevi tazminat talep edilebilir'
Tüketici hakem heyetleri ile ilgili güncel bir gelişmeyi de paylaşan Ağaoğlu, şöyle konuştu:
Yargıtay kararına göre, 2024 yılı itibarıyla 149 bin TL'ye kadar olan uyuşmazlıklarda tüketici hakem heyetleri manevi tazminata da hükmedebilir. 20 liralık bir fark için bile uğraştırılan tüketici, bin TL manevi tazminat talep edebilir.
Tatil sezonu yaklaşırken dolandırıcılara karşı uyarıda bulunan Ağaoğlu, şöyle konuştu:
Turizm acentesi gibi görünen sahte sitelere dikkat edin. Mutlaka Turizm Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) üyeliği olan acentelerle çalışın. Ödemeleri banka kanalıyla yapın.
'Tüketiciler en büyük gücünü kullanmalı'
Siber dolandırıcılık olaylarına da değinen Ağaoğlu, sözlerini şöyle noktaladı:
Vatandaşlar dolandırıcı yazılımlar nedeniyle mağdur olurken bazı bankalar gerekli önlemleri almıyor. Bankalar teknik, teknolojik ve fiziki her türlü güvenliği sağlamak zorunda. Biz tüketiciler olarak en büyük gücümüzü kullanalım. O markayı, o ürünü, o dükkanı hayatımızdan çıkarırız.