00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
04:21
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
9 dk
HABERLER
11:00
8 dk
DÜNYA HABERİ
11:10
10 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
8 dk
HABERLER
12:00
6 dk
90 SANİYE
13:28
1 dk
HABERLER
15:00
11 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
8 dk
HABERLER
18:00
13 dk
HABERLER
18:30
7 dk
HABERLER
19:00
5 dk
BÖLGENİN KALBİ
19:06
84 dk
HABERLER
07:00
9 dk
HABERLER
09:00
8 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
SESLİ HABER
Nazilerin Ukrayna’daki katliamlara ilişkin yeni belgeler ortaya çıktı.
17:40
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
SESLİ HABER
ABD’li profesör: ‘Türkiye, denklemdeki yerini değiştirmeli’
18:09
8 dk
SESLİ HABER
Trump’ın başlattığı yeni küresel vergi dönemi: Çok uluslu şirketler etkilenecek
18:31
4 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
OKAN ASLAN İLE GÜN ORTASI
Hayat ve zaman akıp giderken tüm koşuşturmaların arasında gündemin nabzını tutuyoruz.Ajandamızdaki detayları, son dakika gelişmelerini Gün Ortası’nda konuşuyoruz.

Prof. Dr. Özgöker: 'Rekabet korunmadan tüketici korunamaz'

Okan Aslan'la Gün Ortası
00:00
1
  • 0,8
  • 1
  • 1,5
  • 2
iBölüm hakkında
OKAN ASLAN İLE GÜN ORTASI
Tüm bölümleri izle
Okan Aslan'la Gün Ortası
Abone ol
Okan Aslan’la Gün Ortası’na konuk olan Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Derneği Başkanı Prof. Dr. Uğur Özgöker, rekabetin korunmasının tüketiciler açısından önemini anlattı.
Rekabetin mal ve hizmet fiyatlarını düşürdüğünü ve kaliteyi arttırdığını vurgulayan Prof. Dr. Özgöker, şu ifadeleri kullandı:
“Rekabet hem halklar, hem tüketiciler, hem üreticiler hem de devletler için çok önemlidir. Rekabet, devletlerin ve milletlerin iktisadi kalkınması için çok mühimdir. Dünyadaki ilk rekabet kanunu 1889’da Kanada’da çıktı. Bir sene sonra yani 1890’da da ABD’de çıktı. ‘Sherman Act’ yani senatörün soyadını alan bu Sherman Kanunu, rekabetin korunması için bu kanunu Kongre’ye teklif etti. Kanunu teklif ederken ‘Nasıl ki 100 sene önce İngiltere’den bağımsızlık kazandıysak, şimdi de tekellere karşı iktisadi bağımsızlığımızı kazanmalıyız’ dedi. Bu kanun çıktıktan sonra Amerika, dünyanın en büyük ekonomik devi haline geldi. Rekabetin olmadığı yerde mallar bulunamaz, fiyatı çok yüksek olur ve kalitesi düşüktür. Tüketici refahı yerlerdedir. Rekabetin olduğu yerde mallar çoğalır, fiyatları düşer ve kalitesi yükselir. Tüketici refahı zirvededir.”
Günümüzde Türkiye’de hala geçerli olan Tüketiciyi Koruma Kanunu’nun 1995’te kendi çabaları ve çalışmaları ile şekillendiğini hatırlatan Prof. Dr. Uğur Özgöker, şunları söyledi:

“O dönemde 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkındaki Kanun’u çıkarttık. Sonra değişti ama hemen hemen aynı. Sonra Tüketicinin Korunması Kanunu çıktı. Ondan sonra Avrupa Gümrük Birliği’ne girdik. Derneğimi de tüketicinin de rekabetin de korunması için bu isimle kurdum. Peki rekabet kanunu ve tüketici kanunu neden birlikte hazırlanıp uygulanmalı? Örnek verelim. Cezaları görüyorsunuz. Ticaret Bakanlığı, birçok firmaya ceza kesiyor. Ama tek başına tüketiciyi koruma kanunuyla tüketici korunamaz. Mesela bir şirket ürünlerine eşek eti, domuz eti karıştırmış. Ceza verip şirketin adını koyuyorsunuz listeye. O da adını değiştirip yeni bir firmayla geliyor. Men ediliyor ama yine karşınıza çıkıyor. Rekabetin de korunması sağlanacak ki bu tür şirketler, piyasadaki rakipleriyle işbirliği yapamayacak. Ege Bölgesi’ne birisi satsın, diğeri Marmara’ya satsın. Fiyatları birlikte artırsınlar. Yeni üreticilerin piyasaya girmesini engelleyip marketlere baskı yapsınlar. El mahkum marketler bunlardan alıyor, yeni aktörün sektöre girmesi engelleniyor. Fiyatları birlikte manipüle ediyorlar. Stok yapıyorlar. Elektronik ve otomotiv sektöründe de bunu çok görüyoruz. Rekabeti koruma kanunları işte bunlara engel olarak tüketiciyi koruyabilir.”

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала