https://anlatilaninotesi.com.tr/20250205/1093383361.html
İbrahim Güllü: 'Memnun kalmadığımız hizmete bile “servis ücreti” adı altında bahşiş veriyoruz'
İbrahim Güllü: 'Memnun kalmadığımız hizmete bile “servis ücreti” adı altında bahşiş veriyoruz'
Sputnik Türkiye
Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili İbrahim Güllü, Radyo Sputnik’te yayınlanan Okan Aslan’la Gün Ortası programına konuk oldu. 05.02.2025, Sputnik Türkiye
2025-02-05T12:05+0300
2025-02-05T12:05+0300
2025-02-06T04:45+0300
okan aslan ile gün ortasi
gün ortasi
radyo sputnik
radyo
haberler
tükonfed
kafe
restoran
kuver
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/02/05/1093386568_0:0:3640:2048_1920x0_80_0_0_4f2938f4d789dd8352f5fab27d8fee2b.jpg
İbrahim Güllü: 'Memnun kalmadığımız hizmete bile “servis ücreti” adı altında bahşiş veriyoruz'
Sputnik Türkiye
Okan Aslan’la Gün Ortası’nda bugünün konu başlıkları:
LPG'ye 1 TL zam geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Ahmed eş-Şara'dan ortak açıklamalar
CHP'ye geçen Cemal Enginyurt hakkında soruşturma
Ekrem İmamoğlu, CHP'nin ön seçim kararını destekledi
İPA açıkladı: İstanbul’da yaşamanın maliyeti belli oldu
Günün öne çıkan haber başlıkları
İbrahim Güllü, Gün Ortası programında tüketici aleyhine uygulamalar hakkında konuştu. Güllü, konuyla ilgili şunları söyledi:'Kanun, yönetmelikten üstündür'Restoran ve kafelerdeki servis ücretlerine de değinen Güllü, şunları söyledi:Kredi kartı ödemelerinden alınan komisyon ücretlerine de değinen Güllü, şunları aktardı:Alışveriş merkezlerinde tuvaletlerde ücret uygulanmasını ahlak dışı olduğunu söyleyen Güllü, "Tüketiciler yaşam alanı haline gelen alışveriş merkezlerini kullanmak zorunda. Tüketiciye ücret yansıtılması söz konusu olamaz" diyerek sözlerini sonlandırdı.
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/02/05/1093386568_909:0:3640:2048_1920x0_80_0_0_a5ed285599a56b2316b8821543e4e434.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
аудио, gün ortasi, radyo sputnik, radyo, haberler, tükonfed, kafe, restoran, kuver
аудио, gün ortasi, radyo sputnik, radyo, haberler, tükonfed, kafe, restoran, kuver
İbrahim Güllü: 'Memnun kalmadığımız hizmete bile “servis ücreti” adı altında bahşiş veriyoruz'
12:05 05.02.2025 (güncellendi: 04:45 06.02.2025) Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili İbrahim Güllü, Radyo Sputnik’te yayınlanan Okan Aslan’la Gün Ortası programına konuk oldu.
İbrahim Güllü, Gün Ortası programında tüketici aleyhine uygulamalar hakkında konuştu. Güllü, konuyla ilgili şunları söyledi:
Tüketici aleyhine birtakım uygulamalar yapılıyor ve bu uygulamalar yaygınlaştırılmaya çalışılıyor. Kuver ücretini ilk basamak olarak değerlendirmek lazım. Kuver ücreti, servis ücreti, masa ücreti, dakika ücreti ve tuvalet ücreti gibi şeyler çıkmaya başladı. Belli bir aşamadan sonra bu uygulamaları kanıksar hale geldik. Restoran ya da kafeye gittiğinizde masanıza birtakım ikramlar geliyor. Müşteri istemediği halde bunlar masaya bırakılıyor. Bu ikramlardan restoran ve kafeler ücret almaya başladı. Bu uyulama müşterinin sipariş ettiği şeyler olsaydı müşteri zaten ücretini ödemek zorunda. Mantığa ve müşteri memnuniyetine aykırı. Tüketici Kanunu’nun 7. maddesinde sipariş edilmeyen mal ve hizmetler düzenlenmiş. Maddeye göre sipariş edilmemiş mal ve hizmetlerden dolayı tüketici sorumlu tutulamaz. Kuver ücreti adı altında masaya getirilen ikramlardan ücretlendirilme yapılması mümkün değil.
'Kanun, yönetmelikten üstündür'
Restoran ve kafelerdeki servis ücretlerine de değinen Güllü, şunları söyledi:
Servis ücreti işletmenin uygulama keyfiyetine göre yüzde 10 ila 20 arasında değişiyor. Servis ücreti, verilen hizmete karşılık geliyor. Bahşiş dediğimiz şeyi haraca bağladılar. Bahşiş gönüllü olarak verilen bir şeydir. Memnun kalmadığımız hizmete “servis ücreti” adı altında bahşiş veriyoruz. Yüzde 10 ila 20 arasındaki servis ücreti oranının restoranlar kendi belirliyor. Tüketiciye hakaret nitelinde bir uygulama. Kanuna göre girişte ve masalarda ürünlerin birim fiyatının yazması gerekiyor. Restoran ve kafeler KDV dahil tüm birim fiyatı belirtmek zorunda. Tüketici menüde yazan fiyatı ödemek zorunda. Kanun, yönetmelikten üstündür. Hakem heyetine başvuru yaparak servis ücreti ve kuver ücretlerinin iadesi talep edilebilir.
Kredi kartı ödemelerinden alınan komisyon ücretlerine de değinen Güllü, şunları aktardı:
5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkındaki Kanun 17. maddesinde üye iş yerlerinin kartlı ödemeleri kabul etmek zorunda olduğu ve herhangi bir komisyon alınamayacağını açık olarak belirtiyor. Bankaya ne kadar komisyon ödeniyor araştırılması lazım.
Alışveriş merkezlerinde tuvaletlerde ücret uygulanmasını ahlak dışı olduğunu söyleyen Güllü, "Tüketiciler yaşam alanı haline gelen alışveriş merkezlerini kullanmak zorunda. Tüketiciye ücret yansıtılması söz konusu olamaz" diyerek sözlerini sonlandırdı.