https://anlatilaninotesi.com.tr/20240923/bursada-egitim-ucagi-dustu-2-pilot-hayatini-kaybetti-1088319795.html
2 pilotun hayatını kaybettiği kaza anına dair görüntüler yayınlandı: Eğitim uçağı neden düştü?
2 pilotun hayatını kaybettiği kaza anına dair görüntüler yayınlandı: Eğitim uçağı neden düştü?
Sputnik Türkiye
Bursa'nın Yenişehir İlçesi'nde havalimanı apron kısmına bir eğitim uçağının düşmesi sonucu 2 pilot hayatını kaybetti. Eğitimdeki uçağın piste değdiği ve tocuh... 23.09.2024, Sputnik Türkiye
2024-09-23T09:37+0300
2024-09-23T09:37+0300
2024-09-23T11:56+0300
türkiye
bursa
son dakika
eğitim uçağı
eğitim uçağı
kaza
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e8/09/17/1088327178_0:47:618:395_1920x0_80_0_0_1858f9df02965620dc804ae5a126a383.jpg
Bursa'da eğitim uçağı düştü.Valilikten yapılan açıklamada, Yenişehir Havalimanı apron kısmında sabah 08.10 sıralarında meydana gelen kazada, özel bir uçuş okuluna ait eğitim uçağının düştüğü bildirildi.2 pilot hayatını kaybettiKazada 2 pilotun hayatını kaybettiği, olay yerine ambulans, itfaiye ve arama kurtarma ekibi sevk edildiği öğrenildi.Olayla ilgili idari soruşturma başlatıldı.Uçak neden düştü?Cumhuriyet Savcılığı'nın olay yerindeki araştırması devam ederken kazanın "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandığı ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı'nın eğitim uçuşunda olduğu öğrenildi. Eğitimdeki uçağın piste değdiği ve tocuh go işlemi için havalanırken kırıma uğradığı ortaya çıktı."Touch and go" Bir piste inmeyi ve tam olarak durmadan tekrar kalkış yapmayı içerir Genellikle pilot daha sonra havaalanını devre olarak bilinen tanımlanmış bir desende daire çizer ve manevrayı tekrarlar. Bu, kısa sürede birçok inişin uygulanmasına imkan tanır.Uçağın tekerlekleri yere değmezse, buna "alçak geçiş" denir. Hem bir touch-and-go inişi hem de bir alçak geçiş, bir tür go-around'dur. Planlanmamış bir touch-and-go inişi, "reddedilen iniş" veya "balked iniş" olarak da adlandırılır.Bir uçağın tamamen durmaya yetecek kadar alana sahip olmadığı, ancak hızlanıp tekrar havalanmaya yetecek kadar alana sahip olduğu inişlerde, touch-and-go inişler kritik bir güvenlik rolü üstlenebilir.
türkiye
bursa
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
uçak
Sputnik Türkiye
uçak
2024-09-23T09:37+0300
true
PT0M16S
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e8/09/17/1088327178_0:0:618:465_1920x0_80_0_0_fb11cf99c9829c31e4d74ea1642a1324.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
bursa uçak düştü, bursa eğitim uçağı, bursa son dakika, bursa son dk, bursa eğitim uçağı düştü
bursa uçak düştü, bursa eğitim uçağı, bursa son dakika, bursa son dk, bursa eğitim uçağı düştü
2 pilotun hayatını kaybettiği kaza anına dair görüntüler yayınlandı: Eğitim uçağı neden düştü?
09:37 23.09.2024 (güncellendi: 11:56 23.09.2024) Bursa'nın Yenişehir İlçesi'nde havalimanı apron kısmına bir eğitim uçağının düşmesi sonucu 2 pilot hayatını kaybetti. Eğitimdeki uçağın piste değdiği ve tocuh go işlemi için havalanırken kırıma uğradığı ortaya çıktı.
Bursa'da eğitim uçağı düştü.
Valilikten yapılan açıklamada, Yenişehir Havalimanı apron kısmında sabah 08.10 sıralarında meydana gelen kazada, özel bir uçuş okuluna ait eğitim uçağının düştüğü bildirildi.
2 pilot hayatını kaybetti
Kazada 2 pilotun hayatını kaybettiği, olay yerine ambulans, itfaiye ve arama kurtarma ekibi sevk edildiği öğrenildi.
Olayla ilgili idari soruşturma başlatıldı.
Cumhuriyet Savcılığı'nın olay yerindeki araştırması devam ederken kazanın "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandığı ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı'nın eğitim uçuşunda olduğu öğrenildi. Eğitimdeki uçağın piste değdiği ve tocuh go işlemi için havalanırken kırıma uğradığı ortaya çıktı.
"Touch and go" Bir piste inmeyi ve tam olarak durmadan tekrar kalkış yapmayı içerir Genellikle pilot daha sonra havaalanını devre olarak bilinen tanımlanmış bir desende daire çizer ve manevrayı tekrarlar. Bu, kısa sürede birçok inişin uygulanmasına imkan tanır.
Uçağın tekerlekleri yere değmezse, buna "alçak geçiş" denir. Hem bir touch-and-go inişi hem de bir alçak geçiş, bir tür go-around'dur. Planlanmamış bir touch-and-go inişi, "reddedilen iniş" veya "balked iniş" olarak da adlandırılır.
Bir uçağın tamamen durmaya yetecek kadar alana sahip olmadığı, ancak hızlanıp tekrar havalanmaya yetecek kadar alana sahip olduğu inişlerde, touch-and-go inişler kritik bir güvenlik rolü üstlenebilir.