00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
14 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
14 dk
HABERLER
12:00
5 dk
90 SANİYE
13:29
2 dk
HAFTANIN KEYFİ
14:05
51 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
6 dk
HABERLER
18:00
10 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
18:31
7 dk
HABERLER
19:00
6 dk
BÖLGENİN KALBİ
19:07
83 dk
SESLİ HABER
Dolandırıcılıktan korunmanızı sağlıyor: ATM'de bu şifreleri tercih etmeyin
09:04
3 dk
ÖZEL HABER
İBB açıkladı: Toplu ulaşıma zam
09:22
3 dk
ÖZEL HABER
Bebek bezinde bile var: Pestisit nedir? Nasıl temizlenir?
09:43
4 dk
SESLİ HABER
Trump’ın mesajları sonrası Grönland Başbakanı konuştu: İşbirliğine hazırız
10:04
2 dk
SESLİ HABER
Rusya Savunma Bakanlığı: Kiev rejimi, TürkAkım’a saldırmaya çalıştı
10:21
2 dk
ÖZEL HABER
Son 5 yılda yüzde 669.23 zamlandı
10:40
4 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
SESLİ HABER
Ayasofya'nın yer altındaki sırları aydınlanıyor
11:09
4 dk
SESLİ HABER
Lavrov : 'Rusya, Ortadoğu'dan çıkmayacak'
11:25
7 dk
SESLİ HABER
Bu baharat sağlıklı yaşamın 'gizli kahramanı'
11:43
3 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
ÖZEL HABER
Tarih verildi: Bu kişiler daha fazla fatura ödeyecek
12:24
4 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
Türkiye neyi takip etti?
12:39
7 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
13:00
1 dk
ÖZEL HABER
Menzil cemaatinin en büyük korkusu ortaya çıktı
13:09
29 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
14:00
1 dk
ÖZEL HABER
Gazeteci Karan: ‘Ukrayna’nın TürkAkım saldırısı ekonomik terörizmdir’
14:11
4 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
SESLİ HABER
Beyaz yakalılardan 4 kat fazla kazanıyorlar: Mesleği yapabilmek için bunları gözden çıkarmak gerek
16:09
3 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:00
1 dk
ÖZEL HABER
Menajerlik sektöründe tekelleşme iddiaları: Yüksek rantın arkasında ne var?
17:10
6 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Teknoloji alanında yaşanan tüm gelişmeler, trendler ve teknolojinin günlük hayata yansımaları, Serhat Ayan'ın hazırlayıp sunduğu Yeni Şeyler Rehberi'nde.

Yapay zeka destekli canlı sohbet eden internet reklamları

Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
Abone ol
Ingosa’nın Kurucu Ortağı ve CEO’su Gökçe Duman, Serhat Ayan’la Yeni Şeyler Rehberi’ne konuk oldu.
Ingosa hakkında bilgiler paylaşan Gökçe Duman, yeni reklamcılık tekniklerinin 10 kat daha fazla dikkat çektiğini ve 10 kat fazla etkileşim aldığını kaydetti:
“Ben Gökçe Duman. Ingosa’nın kurucu ve yönetici ortaklarındanım. Ingosa, iki senelik bir şirket. Kurucu ortakların yaklaşık 30 senelik dijital pazarlama ve yazılım tecrübesinin birleşimiyle meydana gelmiş bir şirket. Bir reklam teknolojimiz var. Bu reklam teknolojisi, dijital pazarlamacıların, işletmelerin vs. saniyeler içerisinde ilgi çekici, tüketiciyle bire bir konuşabileceği reklam kreatifleri oluşturmasına yarıyor. Bu teknoloji, geleneksel banner tipi reklamlara göre on kat fazla etkileşim alıyor. 150 kat fazla dikkat çekiyor ve 2 kat daha fazla dönüşüm sağlıyor. Satın alma niyetini ve marka hatırlanabilirliğini artırıyoruz. Çerezsiz bir dünyada da birinci taraf verilerini toplamayı kolaylaştırıyoruz.”
ABD’nin çerezlerden kurtulma yönündeki adımlarına değinen Duman, Ingosa’nın tüketici rızasına verdiği önem sebebiyle sektörde yeni bir çözüm olduğunu belirtti:
“Google’ın çok uzun zamandır ötelediği bir çerezsiz dünya var. Amerika’da bu yıl boyunca aşama aşama uygulanmaya başladı bu süreç. Sene sonuna kadar biraz daha süre verildi. Bu süreç boyunca da marka ajansları ve pazarlama ajansları, onaylı veri toplamayı, tüketici rızası dahilinde reklam çalışması yapmayı vs. düşünmeye başladı. Ingosa’yı sadece bu amaçla kullanan müşterilerimiz dahi var diyebilirim.”
İnsanların sohbet ederek reklama eriştiği sistemin kökenine inen Gökçe Duman, Ingosa’nın değişen dünya konusundaki öngörüsünün doğru çıktığını aktardı:
“Bundan 7-8 yıl önce, ‘conversational marketing’ diye bir kavram hayatımıza girdi özellikle Facebook Messenger botlarıyla birlikte. İnsanlar, şirket sayfalarıyla yazışmaya başladı ve bu tarafta güzel bir etkileşim yakalandı. Çeşitli bankaların, e-ticaret sitelerinin vs. kendi sohbet robotları oluşmaya başladı. Biz de böyle bir dünya olduğunu, tüketicilerin buna tepki verdiğini ve pazarlamanın tüm alanlarına bunun sirayet edeceği öngörüsünde bulunduk. Haklı da çıktık. Sonrasında web sitelerine yerleştirdik bu teknolojiyi. Diğer sosyal medya platformlarına yerleştirdik. Yavaş yavaş da çeşitli reklam modellerine nasıl yerleştierbileceğimizi düşünmeye başlayarak Ingosa’yı nihai haline getirmiş olduk. Bu esnada birçok markadan, birçok girişimden geri bildirim aldık.”
Yapay zeka desteğinin işlemleri ciddi ölçüde hızlandırdığının altını çizen Duman, şu ifadeleri kullandı:

“Bugün GPT ve OpenAI çözümleriyle birlikte birçok girişimin yolu açıldı. Biz bu süreçten önce de vardık. Manuel destekle ilerletiyorduk bu talebi. Bizim banner’larımızda konuşma yapabiliyorsunuz. Bu konuşma şu anda bizim platformumuzdan yapay zeka desteğiyle hedef kitlelere özel otomatik olarak yaratılıyor. Öncesinde biz çeşitli metin, kitap yazarlarıyla, reklam metin uzmanlarıyla vs. çalışıyorduk. Yapay zeka bu tarafta hızlanmamızı sağladı. Bunun gibi hem pazarlamanın içerik üretme alanında, hem kreatif görsel-video üretiminde yapay zeka hız kazandırdı.”

Geliştirdikleri sistemin kişisel verilerin toplanması konusunda kullanıcıdan ilgili KVKK metni uyarınca rıza istediğini ve aksi halde bilgilerin alınmadığını kaydeden Gökçe Duman, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Kullanıcı, banner ile konuşunca bilgilerinin gideceğini biliyor. O aşamaya gelindiğinde kullanıcı eğer ki kişisel verilerini bırakmak istiyorsa, rızası alınıyor. İlgili KVKK metni gösteriliyor. Hala daha bu banner alanı içerisinde oluyor. Marka kampanyalarından haberdar olmak istiyor veya kupon kodu almak istiyorsa örneğin, kullanıcı kişisel bilgilerini bırakmaya onay verdiğinde bilgi akışı ilerliyor. Ama bunun dışında zaten kendi kişisel bilgilerini bırakmadan da kullanıcılar yazışarak aradığı ürünü bulabiliyor.”
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала