00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
13 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
17:47
10 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
9 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
20:31
14 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
08:00
6 dk
ÖZEL HABER
08:11
39 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:10
11 dk
PARANIN HAREKETİ
11:30
8 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
4 dk
HABERLER
15:00
4 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
12 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
8 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye, 1920
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Reisi’yi taşıyan helikopterde radyo-elektronik etki veya sabotaj izine rastlanmadı

© AA / İran Kızılayıİran Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi
İran Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi - Sputnik Türkiye, 1920, 29.05.2024
Abone ol
İran Genelkurmay Başkanlığı, Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi ve beraberindekilerin ölümüyle sonuçlanan helikopter kazasının nedenlerine ilişkin ikinci raporunda sabotaj olasılığını dışladı.
İran Cumhurbaşkanı Reisi ve beraberindekilerin ölümüyle sonuçlanan helikopter kazasının nedenlerini soruşturan komisyonun yayınladığı ikinci raporda şu hususlara yer verildi:
* 19 Mayıs hava durumu raporu, mevcut hava durumu ve (kalkışın yapıldığı) Tebriz Havalimanı’nın uçuş ekibinin birinci ve ikinci varış noktalarına kadar tahminleri yerel saatle 08.50’ye kadar olumlu ve uçuşa elverişliydi. Ancak dönüş rotasındaki hava koşullarının analizine, diğer iki helikopterin pilotları ve yolcularından alınacak son ifadelere göre devam edilmesi gerekiyor.
* Düşen helikopterin bakım ve onarımına ilişkin belgelerin ve kayıtların büyük bölümü titizlikle incelenmiş, kaza ile ilgili önem arz edebilecek yedek parçalarda herhangi bir kusura rastlanmamıştır.
* Helikopterin yolcu sayısı ve ekipman bakımından kapasitesi uçuşun başlangıcında, kalkış noktasından varış noktasına kadar ve dönüş sırasında helikopterin maksimum standart ağırlığına uygundur.
* Uçuş ekibinin pilotları arasında kaydedilen konuşmaların dinlenme sonucuna göre, düşen helikopterin pilotları ile son temas, acil durum meydana gelip tepki vermedikleri ana kadar 69 saniye sürmüş, herhangi bir acil durum bildirimi kaydedilmemiştir (Yaklaşık süre (1.5 dakika kadar) Mi-17 helikopterinde yapılan kayıt izlenerek belirlenmiştir).
* Helikopterin kalıntıları ve parçaları üzerinde yapılan tüm analiz verilerine göre, uçuş sırasında veya dağ yamaçlarına çarpmadan hemen önce sabotaj nedeniyle meydana gelebilecek bir patlama ihtimali dışlanmıştır.
* Uçuşun tamamı boyunca ve felaketten önceki son 69 saniyeye kadar, kazaya uğrayan helikopterle belirlenen frekanslarda iletişim sürdürülmüş, son çağrı ve mesaj ise uçuş grup komutanı tarafından yapılmıştır. Bu nedenle iletişim sisteminde herhangi bir arıza veya frekans engeli ihtimali dışlanmakta (Diğer iki helikopter ile iletişim Songun Bakır Madeni’ne inene kadar devam etmiştir).
* İlgili uzmanların raporuna göre, düşen helikopterde elektronik harp etki izine rastlanmamıştır.
İran Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi - Sputnik Türkiye, 1920, 24.05.2024
DÜNYA
Reisi ve heyetinin öldüğü kazanın ön raporu yayınladı: Helikopter sabotaj kurbanı olabilir mi?
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала