https://anlatilaninotesi.com.tr/20240216/bozulan-urun-icin-fatura-bedeli-kadar-iade-tuketici-heyetinden-dondu-1080793643.html
Bozulan ürün için fatura bedeli kadar iade Tüketici Heyeti'nden döndü
Bozulan ürün için fatura bedeli kadar iade Tüketici Heyeti'nden döndü
Sputnik Türkiye
İzmir'de bir vatandaşın 2021 yılında aldığı bilgisayar bozuldu. Vatandaş, tamir sonrası tekrar bozulan bilgisayarın değişimini istedi. Teknoloji mağazasının... 16.02.2024, Sputnik Türkiye
2024-02-16T12:06+0300
2024-02-16T12:06+0300
2024-02-16T12:06+0300
türkiye
hakem
tüketici hakem heyeti
pc
laptop
tamir
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/103390/65/1033906545_20:0:982:541_1920x0_80_0_0_91af8774d653f8a1463f35fe977032fb.jpg
İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti, aldığı bilgisayarın arızasının giderilmemesi nedeniyle değişim talebinde bulunan müşterisine, fatura bedeli kadar ödeme yapmayı teklif eden teknoloji mağazasını haksız buldu.L.D, 2021'de ülke genelinde yaygın bir teknoloji mağazasının İzmir'deki şubesinden 18 bin 100 lira karşılığında dizüstü bilgisayar aldı.Bilgisayarın bir süre sonra bozulması üzerine L.D, garanti kapsamındaki bilgisayarı yetkili servise götürdü. Tamir olan bilgisayarın yeniden arızalanması üzerine L.D, bu kez mağazadan değişim talep etti. Mağaza, bilgisayar için alış tarihinde kesilmiş fatura bedeli kadar ödeme yapmayı teklif etti.L.D, geçen yıl 6 Temmuz'da ürünün güncel fiyatının 48 bin lira fazla olduğunu belirterek, avukatı İsmail Mert Özbahadır aracılığıyla İzmir İl Tüketici Hakem Heyetine başvurdu.Mağaza, savunmasında, ürünün stoklarında mevcut olmadığını, ilgili tarihteki fatura bedeli üzerinden ödeme yapabileceğini bildirdi.İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti, başvuru sahibi L.D'yi haklı buldu. Enflasyonist ortamda fatura bedeli üzerinden bedel iadesinin tüketicinin aleyhine olacağını vurgulayan heyet, firmanın "ürünün ayıpsız misli"nin tüketiciye teslimine karar verdi.Tüketici para iadesi alacakAvukat Özbahadır, müvekkilinin haklı görülmesinin kendilerini de memnun ettiğini belirtti.Firmanın bilgisayarı müvekkiline temin edemediğini aktaran Özbahadır, "Bilgisayarın piyasa fiyatı 95 bin lira olarak revize edildi. Ürünü iade etmeyen firma, yaklaşık 5 kattan fazla artan bedeli masraflarıyla birlikte ödemek zorunda kaldı." dedi.Özbahadır, bu tarz durumlarda vatandaşların mağdur olmaması için haklarını araması gerektiğini de sözlerine ekledi.
https://anlatilaninotesi.com.tr/20220921/degeri-30-bin-liranin-altindaki-uyusmazliklar-icin-tuketici-hakem-heyetine-basvuru-zorunlu-olacak-1061456292.html
türkiye
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/103390/65/1033906545_140:0:861:541_1920x0_80_0_0_da739746042d1f056c2427cd7da91d60.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
hakem, tüketici hakem heyeti, pc, laptop, tamir
hakem, tüketici hakem heyeti, pc, laptop, tamir
Bozulan ürün için fatura bedeli kadar iade Tüketici Heyeti'nden döndü
İzmir'de bir vatandaşın 2021 yılında aldığı bilgisayar bozuldu. Vatandaş, tamir sonrası tekrar bozulan bilgisayarın değişimini istedi. Teknoloji mağazasının değişim yerine fatura bedeli üzerinden ödeme teklifi Tüketici Heyeti'nden döndü. Kararda, enflasyonist ortamda fatura bedeli üzerinden yapılacak ödemenin tüketiciyi mağdur edeceği ifade edildi.
İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti, aldığı bilgisayarın arızasının giderilmemesi nedeniyle değişim talebinde bulunan müşterisine, fatura bedeli kadar ödeme yapmayı teklif eden teknoloji mağazasını haksız buldu.
L.D, 2021'de ülke genelinde yaygın bir teknoloji mağazasının İzmir'deki şubesinden 18 bin 100 lira karşılığında dizüstü bilgisayar aldı.
Bilgisayarın bir süre sonra bozulması üzerine L.D, garanti kapsamındaki bilgisayarı yetkili servise götürdü. Tamir olan bilgisayarın yeniden arızalanması üzerine L.D, bu kez mağazadan değişim talep etti. Mağaza, bilgisayar için alış tarihinde kesilmiş fatura bedeli kadar ödeme yapmayı teklif etti.
L.D, geçen yıl 6 Temmuz'da ürünün güncel fiyatının 48 bin lira fazla olduğunu belirterek, avukatı İsmail Mert Özbahadır aracılığıyla İzmir İl Tüketici Hakem Heyetine başvurdu.
Mağaza, savunmasında, ürünün stoklarında mevcut olmadığını, ilgili tarihteki fatura bedeli üzerinden ödeme yapabileceğini bildirdi.
İzmir İl Tüketici Hakem Heyeti, başvuru sahibi L.D'yi haklı buldu. Enflasyonist ortamda fatura bedeli üzerinden bedel iadesinin tüketicinin aleyhine olacağını vurgulayan heyet, firmanın "ürünün ayıpsız misli"nin tüketiciye teslimine karar verdi.
Tüketici para iadesi alacak
Avukat Özbahadır, müvekkilinin haklı görülmesinin kendilerini de memnun ettiğini belirtti.
Firmanın bilgisayarı müvekkiline temin edemediğini aktaran Özbahadır, "Bilgisayarın piyasa fiyatı 95 bin lira olarak revize edildi. Ürünü iade etmeyen firma, yaklaşık 5 kattan fazla artan bedeli masraflarıyla birlikte ödemek zorunda kaldı." dedi.
Özbahadır, bu tarz durumlarda vatandaşların mağdur olmaması için haklarını araması gerektiğini de sözlerine ekledi.