00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
12:35
19 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:05
115 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
6 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
7 dk
HABERLER
11:00
6 dk
ROCK’IN TANRISI
Yapay zeka ile Türkçe şarkı söyletilmişti
11:40
12 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
TARİHTE BUGÜN
Yeni nesil sizlerin eseri olacaktır
12:10
3 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
Türkiye neyi takip etti?
12:36
19 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
13:00
1 dk
HAFTA SONU HALLERI
Erdal Kaplanseren'le Hafta Sonu Halleri
13:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
GÜNDEM DIŞI
Serhat Sarısözen'le Gündem Dışı
16:01
59 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:00
1 dk
GÜNDEM DIŞI
Serhat Sarısözen'le Gündem Dışı
17:01
59 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
ÖZEL HABER
Sayıştay raporlarında kara delik: İlçe belediyelerinin beşte dördü yok
19:00
6 dk
TARİHTE BUGÜN
Yeni nesil sizlerin eseri olacaktır
20:30
3 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
ANKARA FARKI
Türkiye’nin iç ve dış politikasında yaşanan gelişmelerin özel konuklarla birlikte masaya yatırıldığı ve Ankara’nın nabzının tutulduğu İsmet Özçelik’le Ankara Farkı, her salı ve perşembe Radyo Sputnik’te.

Medya Ombudsmanı Bildirici: Bazı gazeteciler CHP’yi ‘dizayn etme’ çabası içinde

Medya Ombudsmanı Bildirici: Bazı gazeteciler CHP’yi ‘dizayn etme’ çabası içinde
Abone ol
Konuklar
Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici
Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, bazı gazetecilerin CHP’yi ‘dizayn etme’ çabası içinde olduğunu belirterek, “Gazeteci hiçbir zaman ‘temas-mesafe kuralını’ ihmal etmemeli. Bu kuralı ihmal ettiğinizde siz de o zaman otomatik olarak taraf seçmiş olursunuz” dedi.
Radyo Sputnik’te yayınlanan İsmet Özçelik’le Ankara Farkı programına Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici konuk olarak katıldı. Bildirici programda, medyayı, CHP-Halk TV ilişkisini ve detaylarını değerlendirdi.

‘Gazeteci kendi işini yapmalı’

“Bazı gazeteci arkadaşlar maalesef CHP’deki değişim tartışmalarını analiz etmek, oradaki gelişmeleri aktarmak, oradaki kulis faaliyetlerini aktarmak yerine daha çok orayı dizayn etmeye çalışıyorlar. Böyle meslektaşlarımızı görüyoruz maalesef. Anlıyorum ki CHP’deki tepki o dizayn etme çabasına. Gazeteci hiçbir zaman ‘temas-mesafe kuralını’ hiçbir şekilde ihmal etmemeli. Bu kuralı ihmal ettiğinizde siz de o zaman otomatik olarak o tarafa geçmiş olursunuz. O zaman izleyiciniz de siyasetçiler de haklı olarak ‘gel siyaset yap’ derler. Halk TV zaten CHP’nin kaynaklarıyla kurulmuş bir televizyon kanalı.”

‘Muhalif medya kendini gözden geçirmeli’

Muhalif medya, seçimden önce CHP ve Millet İttifakı’nın seçimi kazanmasının neredeyse yüzde 100 olduğu yazdı. Ortaya çıkan o sanal atmosferin yaratılmasında çok büyük bir katkısı vardı. Seçim sonrasında birdenbire hava öylesine döndü ki… Muhalif medyanın önemli bir kesiminde, tek suçlu CHP, Kemal Kılıçdaroğlu… Onun değişmesi üzerinden konuşmaya başlandı. Belli ki bu CHP’de rahatsızlık yarattı. Benim, yani bir medya ombudsmanı açısından asıl tartışılması gereken nokta gazetecilik açısından bunun doğru olup olmadığı meselesi.”

‘Reklam haberleri izleyiciye bildirilmeli’

“Ben reklamlar konusunu ayırıyorum. Elbette bir siyasi parti reklam konusunda anlaşma yapabilir ve bu anlaşma içinde belirli bir para ödeyebilir. Ama meselenin öbür tarafına gelince; canlı yayınlanması meselesi. Kılıçdaroğlu’nun konuşması başlıyor, otomatik olarak yayınlamaya başlıyorlar ve sonuna kadar yayınlıyorlar. Haber değeri olan bir konuya parasal değer atfediyorlar. Bu gazetecilik açısından kabul edilebilir bir durum değil. O zaman ben bir izleyici olarak para verenlerin haberini habermiş gibi yayınlayıp yayınlamayacağınızı nereden bilebilirim? Demek ki parayı bastıran istediği haberi yayınlatabiliyor, haber görüntüsü altında. Örneğin Kemal Kılıçdaroğlu’nun ya da Faik Öztrak’ın basın toplantılarını yayınlarken izleyicinize ‘bunlar sponsorlu yayındır, CHP’den para alarak bu yayın ınyapıyoruz’ demiyorsunuz. Yani izleyicinizi kandırıyorsunuz aslında. Diğer TV kanallarında da bu yapılıyor. Hem muhalif kanallarında hem de iktidar kanallarında bu tarz yayınlar baştan sona yayınlanıyor.”

‘Yayıncılığa ihanet ediliyor’

“Sadece siyaset konusunda da değil. Özellikle sağlık ve eğitim konularında da. Mesela bugünlerde üniversite tercihleri başladı. Üniversitelerin tanıtım programları var televizyonlarda. O programların çoğu paralı program zaten. Belediye başkanlarının tanıtım programları. Bir TV kanalı bu ülkenin herhangi küçük bir ilçe belediyesinin haberini yapıyor. Orada da para öne çıkıyor, bunu biliyoruz. Bütün bunlar en basit deyimiyle gazeteciliğe, yayıncılığa ihanet diye düşünüyorum.”

‘Medya patronları medyadan değil başka işlerden para kazanıyor’

“1980’den sonra sadece Türkiye’de değil dünyada da benzer bir süreç işledi. Sadece medya, yayıncılıkla ilgilenen aileler çekildi ve holdingleşme, tekelleşme, kartelleşme süreci yaşandı. O kartel medyası yani yayıncılık dışında başka bir dolu işi olan patronlar aslında yayıncılığı, gazeteciliği kendi diğer işleri için aracı olarak kullandılar. Özelleştirmelerden pay kapmalar, siyasi iktidar üzerinde siyaset mühendisliği yapmaya kalkmalar, aslında medyada bir bataklık oluştu. Bir medya patronunun mademki yayıncılık dışında faaliyetler yürütüyorlar, turizmden inşaat işlerine kadar bir dolu işleri var, o zaman bu patronların medyada editoryal bağımsızlık ilkesini tanımaları gerek.”

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала