00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:06
12 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:19
17 dk
HABERLER
12:00
5 dk
90 SANİYE
13:28
2 dk
HABERLER
15:00
10 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
6 dk
HABERLER
18:00
14 dk
HABERLER
19:00
16 dk
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
DÜNYA HABERİ
11:06
13 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
13 dk
HABERLER
12:00
6 dk
90 SANİYE
13:28
2 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
6 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
7 dk
HABERLER
18:00
15 dk
HABERLER
19:00
6 dk
BÖLGENİN KALBİ
19:07
83 dk
HAVA DURUMU
20:30
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
SEYİR HALİ
Ali Çağatay, her sabah Türkiye ve dünya gündemiyle, radyo mikrofonunun başına geçiyor. Son dakika haberleri, gazete manşetleri, köşe yazıları, canlı bağlantılar ve çok daha fazlası bu programda.

Hep ihracat diyen 'ihracat fetişizmi'nden uzaklaşmanın yolları

Burak Önder: Firmaları gerekli sertifikaları olmadan ihracata teşvik etmek doğru değildir
Abone ol
Firmaların ihracata yönelik hazırlık yapması gerektiğini belirten Burak Önder, "İhracat yapmak çok değerlidir ama hep ihracat diyerek bir firmayı yabancı dil bilen personelleri olmadan, web sitesi kataloğu olmadan, gerekli test ve sertifikaları olmadan teşvik etmek doğru değildir” dedi.
Radyo Sputnik’te Ali Çağatay’la Seyir Hali programına Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Kurucu Başkanı Burak Önder konuk oldu.
‘İhracat fetişizmi’ kavramından hareketle Türkiye’deki ihracata yönelik bakış açısını eleştiren Burak Önder, bu fetişizmin kötü sonuçlar yarattığını iddia etti. Önder, firmaların sahip olmaları gereken nitelikleri anlatarak ihracatta fark yaratan ülkelerin özelliklerinden bahsetti.

‘Dış ticaret açığı veren ülkelerde ihracat yapmak değerlidir’

İhracat rakamlarının az olmasından dolayı bu konunun çok tartışıldığını söyleyen Önder, “Toplumda en çok ne konuşulursa orada bir eksiklik vardır” diyerek açıklamalarına şöyle başladı:
“İhracat son yılların en gözde kavramlarından, bugün herkesin ağzında bir kavram. İnsan, insanda ne eksik ise onu dile döker. Topluma bakıyorsunuz, toplumda da en çok ne konuşulursa, neler dillere pelesenk oluyorsa orada bir eksiklik vardır. İhracatta böyledir. Özellikle bizim gibi dış ticaret açığı veren ülkelerde ihracat yapmak değerlidir lakin dozaj da önemlidir. İlaç ile zehir arasındaki fark da doz farkıdır.”

‘Hep ihracat demek doğru değil’

‘İhracat Fetişizmi’ kavramını açıklayan Burak Önder, bu fetişizmin kötü sonuçlar yarattığını şöyle açıkladı:
“Bu fetişizmde sonuç, firmalarımızın gerekli hazırlıklar yapmadan, eksikliklerini tamamlamadan uluslararası arenaya çıkmalarıdır. Bu da firmalarımıza olduğu da kadar ülke markamıza da zarar vermektedir. İhracat yapmak çok değerlidir ama hep ihracat diyerek bir firmayı yabancı dil bilen personelleri olmadan, web sitesi kataloğu olmadan, gerekli test ve sertifikaları olmadan teşvik etmek doğru değildir.”

‘Türkiye’deki ilgili kurumların ihracat potansiyeli olan firmaları hazırlaması gerekiyor’

Türkiye’nin ihracat potansiyelini artırması için nicelikten çok niteliğe odaklanması gerektiğini ifade eden Burak Önder, “İhracatta belli bir seviyeye gelmiş ülkeleri sadece rakamsal başarıları ile ele almak bizi asıl mevzudan uzaklaştırıyor” diyerek şunları dedi:
“Çin’i başka bir yere koyarsak dünyadaki en çok ihracat yapan ilk 10 ülkede, ARGE, tasarım, markalaşma ile katma değerli üretim ve bu üretim kabiliyeti ile de yüksek ihracat rakamlı güçlü ülke markalarının olduğunu görüyoruz. Türkiye’deki ilgili kurumların da niceliksel olarak ihracatçı sayısını ve ihracat rakamlarını artırmak yerine, ihracat potansiyeli olan firmalarımızı en doğru şekilde ihracata hazırlamaları gerektiğini düşünüyorum. Hep yapıldığı üzere üretimde ve ihracatta belli bir seviyeye gelmiş ülkeleri sadece rakamsal başarıları ile ele almak bizi asıl mevzudan uzaklaştırıyor.”
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала