https://anlatilaninotesi.com.tr/20230625/112ye-gelen-gereksiz-cagrilar-domatesi-nereden-alabilirim-1072844086.html
112'ye gelen 'gereksiz çağrılar': 'Domatesi nereden alabilirim?'
112'ye gelen 'gereksiz çağrılar': 'Domatesi nereden alabilirim?'
Sputnik Türkiye
Elazığ 112 Acil Çağrı Merkez’ine 1 Ocak 2023’den bu yana gelen yaklaşık 277 bin çağrıdan 198 bini vakaya dönüşmeyerek gereksiz çağrı olarak kayıtlara geçti. '1... 25.06.2023, Sputnik Türkiye
2023-06-25T14:11+0300
2023-06-25T14:11+0300
2023-06-25T14:20+0300
türkiye
domates
pandemi
112 acil çağrı merkezi
asılsız ihbar
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/06/19/1072843669_0:160:3072:1888_1920x0_80_0_0_6bea6d48470a2ccb397f62ab7b333673.jpg
İçişleri Bakanlığı’nca acil çağrıların tek merkezde toplanması amacıyla kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi, yaklaşık 3 yıl önce yapımının tamamlanmasıyla Elazığ’da yeni binasında hizmet vermeye başlamıştı. 112 Acil Çağrı Merkezi, 1 Ocak 2023 tarihinden bu yana 277 bin 694 çağrıyı karşıladı. Bu çağrılardan 79 bin 4’ü asıl vaka olduğu belirtilirken, 198 bin 69 çağrının ise vakaya dönüşmeyerek gereksiz çağrı olduğu bildirildi. Yine yıl içinde çağrı merkezini rahatsız eden 4 kişiye Kabahatler Kanunu çerçevesinde 561 lira idari para cezası kesildi. Gereksiz olarak çağrı merkezini arayanlardan bazılarının 'Domatesi nereden alabilirim', 'Saat kaç' şeklinde ilginç taleplerde bulunduğu öğrenildi.‘En yoğun günü Maraş depreminde yaşadık’6 aydır görevde olduğunu belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ahmet Erdem, şunları kaydetti:"Depremden bir hafta önce atandığımız için yoğun çağrı almaya başladık. Normal çağrılarımız bin 800 ile 2 bin arasındayken deprem günü 5 bine yakın çağrı aldık. Diğer vilayetlerin çağrıları da bize düştüğü için yoğunluk yaşadık. 112 Acil Çağrı Merkezi açıldığından itibaren en yoğun dönemi 6 Şubatta Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremin olduğu gün yaşandı. Deprem bölgesi olan Adıyaman, Kahramanmaraş ve Malatya’nın da çağrıları da bize düşmeye başladı. Bundan dolayı da yoğunluğumuz 5 kat daha fazla arttı. Sene başından itibaren aldığımız çağrı adedi yaklaşık olarak 280 bin bu rakamların vakaya döneni ise sadece 90 bin civarında o da yüzde 28’e tekabül ediyor.'Aslında pandemiden kalan bir alışkanlık'Geriye kalan yüzde 70 civarı ise soru sormak amaçlı ya da gereksiz aramalar olarak kayıtlara geçti. 112 Acil Çağrı Merkezimiz bu konuda önemli bir görev yapıyor vatandaşlarımızdan rica ediyoruz burayı daha fazla meşgul etmesinler. Vatandaş burayı arayarak '1 kilo domatesi nasıl alabilirim?' diyor. Bu aslında pandemiden kalan bir alışkanlık. Pandemi dönemine 112 birimi VEFA birimi olarak görev yaptı. O zaman dışarı çıkma yasağı ve 65 yaş üstü vatandaşlara yardımcı olduğumuzdan dolayı vatandaşların alışkanlıkları devam ediyor. 112 Acil Çağrı Merkezinde sadece ambulans değil, emniyet, AFAD, orman, jandarma ve itfaiye ekipleri de var. Bunların hepsi bizim bünyemizde. Bunlarla ilgili acil durum olduğunda bazen saniyelerin dahi önemi oluyor. Bu saniyelerin önemi olduğu için vatandaşlarımız gereksiz yere burayı meşgul etmesinler. Bunlara dikkat ederlerse daha güzel olur.”
https://anlatilaninotesi.com.tr/20221226/izmir-112-acil-cagri-merkezi-muduru-son-donemde-eyt-ile-ilgili-cagrilar-aliyoruz-1065031374.html
türkiye
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/06/19/1072843669_171:0:2902:2048_1920x0_80_0_0_c63bd13813b0051c2d234f3f68cc1e24.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
domates, pandemi, 112 acil çağrı merkezi, asılsız ihbar
domates, pandemi, 112 acil çağrı merkezi, asılsız ihbar
112'ye gelen 'gereksiz çağrılar': 'Domatesi nereden alabilirim?'
14:11 25.06.2023 (güncellendi: 14:20 25.06.2023) Elazığ 112 Acil Çağrı Merkez’ine 1 Ocak 2023’den bu yana gelen yaklaşık 277 bin çağrıdan 198 bini vakaya dönüşmeyerek gereksiz çağrı olarak kayıtlara geçti. '1 kilo domatesi nasıl alabilirim?' ve 'Saat kaç?' gibi soruların geldiği aktarıldı.
İçişleri Bakanlığı’nca acil çağrıların tek merkezde toplanması amacıyla kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi, yaklaşık 3 yıl önce yapımının tamamlanmasıyla Elazığ’da yeni binasında hizmet vermeye başlamıştı. 112 Acil Çağrı Merkezi, 1 Ocak 2023 tarihinden bu yana 277 bin 694 çağrıyı karşıladı. Bu çağrılardan 79 bin 4’ü asıl vaka olduğu belirtilirken, 198 bin 69 çağrının ise vakaya dönüşmeyerek gereksiz çağrı olduğu bildirildi. Yine yıl içinde çağrı merkezini rahatsız eden 4 kişiye Kabahatler Kanunu çerçevesinde 561 lira idari para cezası kesildi. Gereksiz olarak çağrı merkezini arayanlardan bazılarının 'Domatesi nereden alabilirim', 'Saat kaç' şeklinde ilginç taleplerde bulunduğu öğrenildi.
‘En yoğun günü Maraş depreminde yaşadık’
6 aydır görevde olduğunu belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ahmet Erdem, şunları kaydetti:
"Depremden bir hafta önce atandığımız için yoğun çağrı almaya başladık. Normal çağrılarımız bin 800 ile 2 bin arasındayken deprem günü 5 bine yakın çağrı aldık. Diğer vilayetlerin çağrıları da bize düştüğü için yoğunluk yaşadık. 112 Acil Çağrı Merkezi açıldığından itibaren en yoğun dönemi 6 Şubatta Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremin olduğu gün yaşandı. Deprem bölgesi olan Adıyaman, Kahramanmaraş ve Malatya’nın da çağrıları da bize düşmeye başladı. Bundan dolayı da yoğunluğumuz 5 kat daha fazla arttı. Sene başından itibaren aldığımız çağrı adedi yaklaşık olarak 280 bin bu rakamların vakaya döneni ise sadece 90 bin civarında o da yüzde 28’e tekabül ediyor.
'Aslında pandemiden kalan bir alışkanlık'
Geriye kalan yüzde 70 civarı ise soru sormak amaçlı ya da gereksiz aramalar olarak kayıtlara geçti. 112 Acil Çağrı Merkezimiz bu konuda önemli bir görev yapıyor vatandaşlarımızdan rica ediyoruz burayı daha fazla meşgul etmesinler. Vatandaş burayı arayarak '1 kilo domatesi nasıl alabilirim?' diyor. Bu aslında pandemiden kalan bir alışkanlık. Pandemi dönemine 112 birimi VEFA birimi olarak görev yaptı. O zaman dışarı çıkma yasağı ve 65 yaş üstü vatandaşlara yardımcı olduğumuzdan dolayı vatandaşların alışkanlıkları devam ediyor. 112 Acil Çağrı Merkezinde sadece ambulans değil, emniyet, AFAD, orman, jandarma ve itfaiye ekipleri de var. Bunların hepsi bizim bünyemizde. Bunlarla ilgili acil durum olduğunda bazen saniyelerin dahi önemi oluyor. Bu saniyelerin önemi olduğu için vatandaşlarımız gereksiz yere burayı meşgul etmesinler. Bunlara dikkat ederlerse daha güzel olur.”