00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
ANKARA FARKI
Türkiye’nin iç ve dış politikasında yaşanan gelişmelerin özel konuklarla birlikte masaya yatırıldığı ve Ankara’nın nabzının tutulduğu İsmet Özçelik’le Ankara Farkı, her salı ve perşembe Radyo Sputnik’te.

İbrahim Uslu: Kılıçdaroğlu ekonomi kadrosunu İstanbul mitinginde açıklayacak

İbrahim Uslu: Kılıçdaroğlu ekonomi kadrosunu İstanbul mitinginde açıklayacak
Abone ol
Konuklar
Kamuoyu Araştırmacısı İbrahim Uslu
Siyaset bilimci İbrahim Uslu, Millet İttifakı’nın 6 Mayıs İstanbul mitingine işaret ederek, CHP Genel Başkanı ve Millet İttifakı Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu’nun ekonomi kadrosunu miting sırasında açıklayacağını söyledi. Uslu, “Muhalefet, geriye kalan seçmen grubunu ekonomi üzerinden etkilemeye çalışacak. Stratejisi bu” dedi.
Siyaset bilimci Dr. İbrahim Uslu Radyo Sputnik’te yayınlanan Ankara Farkı programında İsmet Özçelik’in sorularını yanıtladı. Uslu, 14 Mayıs seçimlerine sayılı günler kala Cumhurbaşkanı adaylarında ve siyasi partilerde son durum ve seçmenin oy verme davranışı ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Millet İttifakı’nın ekonomi kadrosunu 6 Mayıs İstanbul mitinginde açıklamasının amacını ‘büyük bir kitleye hitap etmek’ olduğu yönünde görüş belirten Uslu, şunları söyledi:

“İstanbul’da Millet İttifakı’nın ekonomi takımını açıklama beklentisi var. Zaten Sayın Kılıçdaroğlu da videosunda söyledi. İstanbul mitinginde de bu isimler duyurulacak. İyi düşünülmüş bir şey. Çünkü çok büyük bir kalabalığın önünde ekonomi takımı açıklanacak. O mitingi birçok kanal canlı verecek. Dolayısıyla Millet İttifakı’nı takip eden ya da onu destekleyen seçmenler çok kolaylıkla o gün görecekler.”

‘Muhalefet son bir haftada ekonomiyi konuşturmayı planlıyor’

Muhalefetin seçime sayılı günler kala ekonomiyi ön plana çıkarmak istediğini dile getiren Uslu, “Muhalefet son 10 günde, 1 haftada ekonomiyi konuşturarak geçirmek istiyor. Ama bunun duyurusunu önden yaptı. Dolayısıyla biz birkaç gündür ‘Millet İttifakı’nın ekonomi takımı kim olacak, neler söyleyecekler, hangi görev kimde olacak’ bunları konuşturmaya başladılar. Ekonomiye odaklandık. Sayın Kılıçdaroğlu’nun ‘en kısa video’ başlığıyla attığı bir video vardı. “Bugün dünden biraz daha yoksulsanız sebebi Erdoğan’dır” diyerek tartışmayı ekonomi alanına odaklamaya çalıştı. Şimdi muhalefet son 10 günü ekonomi üzerinden atacağı adımlarla geriye kalan seçmen grubunu etkilemeye çalışacak. Stratejisi bu” dedi.

‘Gençler ebeveynlerinden farklı oy kullanıyor’

İlk kez oy kullanacak, genç seçmenlerin ebeveynleri ile aynı partiye oy vermediğini belirten Uslu, şunları söyledi:

İlk kez sandığa gidecek olan yeni seçmenlerin bir partisi yok. Önceden gençler babaları, anneleri gibi oy kullanırlardı ancak uzun zamandır böyle değil. Gençler ebeveynlerinden farklı oy kullanabiliyorlar. Dolayısıyla biz ‘gençler nasılsa anne-babası gibi oy kullanır’ diyemiyoruz. Birçoğunda annesi-babası bile çocuğunun hangi partiye oy vereceğini ya da oy verip vermeyeceğini bilmiyor.”

‘Reaktif bir seçmen profili ortaya çıktı’

14 Mayıs seçimlerine giderken ‘reaktif’ bir seçmenin ortaya çıktığını dile getiren Uslu, söz konusu seçmenin partilerin eylemleri sonucu hızlı bir şekilde karar değiştirebileceğini söyledi. Uslu, şunları kaydetti:

“Bu seçimde yeni bir davranış daha ortaya çıktı. Reaktif bir seçmen profili ortaya çıktı. Mesela bunu nerede gördük? İYİ Parti Cumhurbaşkanlığı adaylığı ile ilgili uzlaşamadı, bir sert açıklama yaptı ve bir anda önemli bir kesimin bir yerden koptuğunu gördük. Mart ayından bahsediyorum. Normal şartlar altında biz böyle sert tepkileri en son 2002 yılında gördük. Bu 20-30 yılda bir olan bir reaksiyondu. Bu durum tahmin yapmayı da zorlaştırıyor. Partilerin de işi o yüzden zor. Bu reaktif seçmenleri nasıl yöneteceklerini bilmiyorlar.”

‘Seçime ayarlı kasetler etkisiz’

Bugüne kadar birçok ‘kaset kumpası’ kurulmak istendiğini ancak bu kumpasların başarısızlıkla sonuçlandığını söyleyen Uslu, bu türde bir kumpas olasılığının seçim sonuçlarına etki etmeyeceğini savundu. Uslu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Sonucu etkilemiyor. 2011’de de etkilemedi. 2014 yerel seçimlerine giderken 17-25 Aralık yaşandı, seçimden 3 ay önce iktidarla ilgili birçok iddia, bilgi, belge ortaya saçıldı. O dönemde birçok yorumcu AK Parti’nin yüzde 30’un altına düşeceğini tahmin ediyordu. Bense büyük bir özgüvenle ‘AK Parti yerel seçimlerde rekor oyunu alacak’ diye iddiada bulunuyordum. Netice; AK parti o seçimde rekor kırdı ve o rekoru bugüne kadar daha egale edemedi. 43.5 aldı. Seçmen bu seçime ayarlı kumpaslardan haz duymuyor. 2011’de MHP’ye o kumpaslar kuruldu fakat MHP seçmeni bunu ciddiye almadı, hatta normalde oy vermeyecek bazı MHP seçmenleri de geldi tekrar oy verdi ve o dönemde MHP barajı çok rahat aştı. Ben yine seçmenin buna itibar etmeyeceğini düşünüyorum.”

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала