00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
AKŞAM POSTASI
Türkiye ve dünya gündeminde öne çıkan konuların ele alındığı; politikacı, uzman ve gazetecilerin yorumlarıyla katkı sunduğu Atilla Güner'le Akşam Postası, hafta içi her akşam dinleyicilerle buluşuyor.

Kadıköy scooter toplarken dünya scooter problemine nasıl çözüm üretiyor?

Kadıköy scooter toplarken dünya scooter problemine nasıl çözüm üretiyor?
Abone ol
Kadıköy’deki scooter tartışmasını ‘akıllı şehirler’ uzmanı Bahaddin Yetkin, "Bir süre sonra o patika yola taşlar döşeyerek bir yol yapmanız gerekebilir çünkü o vatandaş orada ona ihtiyaç duyuyor ya da onu tercih ediyor. O tercih bir başka şeyi rahatsız etmiyorsa şehircilikte bunu yapmak gerekir" dedi.
Kadıköy’de başlayan scooter tartışmasını ‘akıllı şehirler’ uzmanı Bahaddin Yetkin, Radyo Sputnik’te Atilla Güner’le Akşam Postası’na yorumladı.
Dünyada İspanya’dan Valencia, Almanya’dan Dresden ve Türkiye’den Antalya belediyelerinin ortaklaşa yürüttüğü ve scooter sorununun da ele alındığı Horizon 2021 projesinden örnekler verdi.
Yetkin, "Valencia, Dresden ve Antalya belediyeleri eş düzeyli bir Horizon 2021 projesi yürütmekte. Burada akıllı kent uygulamaları kapsamında bu konu da ele alınmış durumda ve burada elektrikli scooter aksının ne olması gerektiği üzerine çalışılıyor. Uluslararası literatürde bu ‘son mesafe’ (last mile) ya da ‘ilk mesafe’ (first mile) olarak adlandırılıyor. Neyin ilki ve sonu mesafesi? Sizin evinizden ya da işinizden çıktığınızdan anda toplu ulaşım noktasına varabilmeniz için kullanacağız araca ulaşma mesafeleriniz" diye konuştu.
"E5’in iki tarafından metrobüse doğru bir hareketlenme var mesela ve bunlarla oluyor" yorumunu yapan Yetkin, şöyle devam etti:
"Valencia ve Antalya’da bunlar projelendirilmek suretiyle insanların alışkanlıkları ya da ihtiyaçlarına göre projeler üretiliyor. Konuya göre park alanları, terk etme alanları ya da şarj alanları oluşturuluyor. Mesela Marmaray’ın bir tarafında bulunurken diğer tarafında da bulunacak ki vatandaş ulaşabilsin. Yapılmış olan bu projeler neticesinde ortaya ideali çıkacak. Şu an baktığımız zaman bir realite var, vaka var. İstanbul Kadıköy’de konuşulan scooter meselesi."
Söz konusu sıkıntıların giderilmesine ilişkin değerlendirmede bulunan Yetkin, şu ifadeleri kullandı:
"Park alanlarında biraz daha alışkanlıklara, biraz daha ihtiyaçlara binaen konumlayabilmek. Evinizin köşesinde üçgen bir park vardır, bu üçgen parkın üçgen kısmında bir yürüyüş yolu vardır bir de kısa yoldan çimenin ezilerek yapılmış patika bir yol vardır. O alışkanlıktır ama diğeri olması gerekendir. Bir süre sonra o patika yola taşlar döşeyerek bir yol yapmanız gerekebilir çünkü o vatandaş orada ona ihtiyaç duyuyor ya da onu tercih ediyor. O tercih bir başka şeyi rahatsız etmiyorsa şehircilikte bunu yapmak gerekir."
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала