00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:05
85 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
ANLAT BANA
Siyasetten ekonomiye pek çok konunun alanında uzman kişilerle masaya yatırıldığı Meliha Okur’la Anlat Bana , her pazartesi ve çarşamba Radyo Sputnik’te dinleyicileriyle buluşuyor.

Gazeteci Çambel: Ucuzluk marketleri olmasa fiyatlar yüzde 15-20 artar

Gazeteci Çambel: Ucuzluk marketleri olmasa fiyatlar yüzde 15-20 artar 05.12.2022 ANLAT BANA
Abone ol
Retail Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Cengiz Çambel, “Türkiye’de yaklaşık 250 bin kişinin istihdam edildiği 30 bine yakın discount market var. Perakende sektöründeki cironun yüzde 25’i bu tür marketlerden geliyor. Ucuzluk marketlerinin enflasyonu artırdığını düşünmüyorum. Onlar olmasa fiyatlar yüzde 15-20 oranında artar” dedi.
Radyo Sputnik’te yayınlanan Meliha Okur’la Anlat Bana programına konuk olan perakende editörü ve Retail Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Cengiz Çambel, market zincirleri hakkındaki gerilimin giderek büyümesini değerlendirdi. Tartışmadaki bir tarafın ucuzluk marketlerinin enflasyona sebep olduğu iddiasına katılmadığını ifade eden Çambel, “Tam tersine onlar olmasa fiyatlar yüzde 15-20 oranında artar. Bence bu kavga, ekonomiden ziyade siyasal zeminli. Türkiye’de yaklaşık 30 bine yakın discount market var. Buralarda 200-250 bin kişi istihdam ediliyor. Perakende sektöründeki cironun yüzde 25’i bu tür marketlerden geliyor. Yaklaşık 7-8 tane zincir market var. Cironun yüzde 95’ini ise 3 büyük discount market elde ediyor” sözlerini dile getirdi.
2012’de hazırlanan perakende yasasını hatırlatan Çambel, caddelerde dip dibe mağazaların konumlanmaması, aralarında belli mesafelerin bulunması ve bakkalların korunması gibi amaçların olduğu yasanın uygulanmadığını savundu. ‘Tedarik zincirleri depolara fazla sayıda mı mal stokluyor?’ sorusuna yanıt arayan Çambel, “Perakendeciler özellikle kendi depolarına mal aldılar ama küçük ve yerel ölçekli zincirler hâlden mal aldılar. Böyle olunca da fiyatlar giderek yükselmeye başladı. Çünkü aradaki kişi sayısı fazlaydı, dolayısıyla da komisyon alan kişi sayısı fazlaydı. Sektörde çalışmalara başladığım 1990 senesinde Türkiye’de 250 bin bakkal vardı, bugün bu sayı 70-80 bin civarında ki bunların da 50 bini aktif, 35-40 bini de pasif durumda” diyerek esnaf sayısındaki değişime dikkat çekti.
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала