00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
08:00
4 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
13:11
4 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
13:22
36 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
18:00
49 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
20:00
39 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
22:00
36 dk
SESLİ HABER
23:41
2 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
00:14
39 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
07:00
36 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
09:00
49 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
8 dk
HABERLER
14:00
6 dk
HABERLER
15:00
8 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
8 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
Baharın müjdecisi: Maslenitsa Bayramı
16:11
36 dk
SESLİ HABER
Ünlü antik kentte 2 bin yıllık pati izli tuğlalara rastlandı
16:51
2 dk
ÖZEL HABER
Binlerce yıldır yaşamın devam ettiği 10 şehir
16:57
5 dk
SEYİR HALİ BAYRAM ÖZEL
Kas ve eklem ağrılarına yönelik fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri
17:06
53 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
TARİHTE BUGÜN
Eyfel Kulesi: Paris’in gökyüzüne açılan kapısı
18:09
9 dk
SESLİ HABER
Santorini adasında ‘deprem fırtınası’ alarmı: Türkiye’yi nasıl etkiler?
18:22
5 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
18:31
4 dk
SESLİ HABER
Kiracılara 'tadilat masrafı' uyarısı: Evdeki demirbaşları boyayan kiracıların başı ev sahibi ile derde girebilir
18:38
5 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
Neşenin ve hüznün ustası: Volkan Konak kimdir?
18:47
8 dk
SESLİ HABER
Sektörler arası sirkülasyon kritik seviyede: En önemli neden ücretler
18:58
4 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
Serhat Ayan'la en güzel bayram şarkıları
19:00
49 dk
GÜN ORTASI BAYRAM ÖZEL
Dünyanın dört bir yanından bayram kutlamaları ve renkli etkinlikler
20:00
48 dk
YERİ VE ZAMANI BAYRAM ÖZEL
Kahve ismi nereden geliyor?
21:00
52 dk
SEYİR HALİ BAYRAM ÖZEL
Yatırım yoluyla oturma izni: En çok tercih edilen ülkeler hangileri?
22:00
42 dk
BÖLGENİN KALBİ BAYRAM ÖZEL
Emperyalizm fonlamaları aracılığıyla neler yapıldı?
23:00
43 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
Neşenin ve hüznün ustası: Volkan Konak kimdir?
23:46
8 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
İstanbul - Boğaz - Martı - tekne - köprü - Sputnik Türkiye, 1920
TÜRKİYE
Türkiye'de yaşanan önemli gelişmeler, son dakika haberleri ve güncel tartışmalar

Karaismailoğlu: Yap-işlet-devret projelerinde tartışmalar dezenformasyona gidiyor

© İHAAdil Karaismailoğlu, Çanakkale Köprüsü
Adil Karaismailoğlu, Çanakkale Köprüsü - Sputnik Türkiye, 1920, 17.08.2022
Abone ol
Bakan Karaismailoğlu, kamu-özel iş birlikleri yap-işlet-devret projelerinin kamu önünde çok tartışıldığını belirterek "Bu tartışmalar dezenformasyona gidiyor. Bu teknik konuları kötü siyasete alet etmek isteyenler maalesef rakamları çarpıtıyor" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü Konferans Salonu'nda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığında staj yapan öğrencilerle bir araya geldi.
Türkiye'nin dört bir yanında altyapı projelerinin şantiyelerinin bulunduğunu ifade eden Karaismailoğlu, bölgelerin gelişmesi için öncelikle ulaşımın gerekli olduğunu, son 20 yıldaki büyük projeler sayesinde artık ülkenin kendi mühendislik çözümlerini üreten, yaptığı işleri dünyaya da ihraç eden konuma geldiğini söyledi.
Karaismailoğlu, son 20 yılda 183 milyar dolarlık ulaştırma altyapı yatırımı yaptıklarına dikkati çekerek, bunun 112,4 milyar dolarını kara yollarına, yaklaşık 37 milyar dolarını da demir yoluna ayırdıklarını bildirdi. Bundan sonra demir yolu ağırlıklı yatırım dönemine geçtiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, 2053 yılına gelindiğinde 52 ilin hızlı trenle birbirine bağlanmış olacağını ifade etti.
Karaismailoğlu, devlet olarak gelecek yıllarda karşılarına çıkacak engelleri tespit ederek önceden önlemlerini aldıklarını, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün de bu önemli projelerden biri olduğunu dile getirdi.
İstanbul Havalimanı'nın bir gurur projesi olduğunu belirten Karaismailoğlu, burada yıllık 120 milyon yolcu kapasitesi olduğunu, ilerleyen dönemlerde bunun 240 milyona çıkabileceğini söyledi.
Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı'nda devletin kasasından bir kuruş çıkmadan 10 milyar avroluk yatırım yapıldığını, işletme süresince devlete 26 milyar avro kira geliri sağlanacağını belirterek, Anadolu'da da birçok altyapı yatırımı yapmaya devam ettiklerini, ülkenin her köşesinde mühendislik açısından çok değerli projelere imza attıklarını bildirdi.
Stajyerlere, Bakanlığın İstanbul Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli, Antalya Havalimanı, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve Çanakkale Köprüsü gibi dev yatırımların çevreye ve ekonomiye olan etkilerini anlatan Karaismailoğlu, "2024'e geldiğimizde bütün projelerin gelir ve giderleri birbirini dengelemeye başlayacak. 2024 yılından sonra bu projelerden artık gelir almaya başlayacağız. Biz 2036'dan sonra Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak artık kamu bütçesinden hiçbir kaynak almadan kendi gelirimizi üreten bir bakanlık haline geleceğiz." diye konuştu.
Bakanlığın haberleşme yatırımlarına da değinen Karaismailoğlu, Türksat'ın pandeminin zorlu koşullarına rağmen bir yılda uzaya iki uydu fırlattığını, 2023 yılında da yerli ve milli Türksat 6A'yı göndereceğini söyledi.

'Yap-işlet-devret tartışmaları dezenformasyona gidiyor'

KÖİ projelerine ilişkin bilgi veren Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
"KÖİ yap-işlet-devret projeleri kamu önünde çok tartışılıyor. Bu tartışmalar dezenformasyona gidiyor. Bu teknik konuları kötü siyasete alet etmek isteyenler maalesef rakamları çarpıtıyorlar. Sonuçta bir işin yapım maliyeti vardır. Eğer paranız varsa devlet bütçesinden yaparsınız ancak bizim kısıtlı bütçelerimiz vardı. Bu kadar büyük işi aynı anda yapabilmemiz için ilave finans modeli üretmemiz gerekiyordu. Biz 183 milyar dolarlık yatırım yaptık, bunun sadece yüzde 20'sini KÖİ ile yaptık, 38 milyar dolarlık bir bütçe ürettik kendimize. Bu projeleri kısa sürede yaparak, Anadolu'nun farklı bir köşesinde, bölgesi için çok kıymetli projeleri de devlet bütçesiyle bitirdik."
Karaismailoğlu, merkezi yönetim bütçesiyle altyapı ihtiyaçlarında kullanılacak finansman için KÖİ projeleri yaptıklarını ifade ederek, bunların tasarım, yapım, işletme, bakım-onarım ve devlete devredileceği sırada da yenileme maliyetlerinin olduğunu, söz konusu unsurları özel sektörün karşıladığını dile getirdi.
Bu yatırımların zaman ve yakıt tasarrufu, emisyon azalımı, trafik rahatlığı gibi çok sayıda avantaj sunduğunu belirten Karaismailoğlu, "20 yılda bu kadar büyük işler yaptık ama bizim hedeflerimiz büyük. 2053'e kadar neler yapacağımız, hangi sektöre, ne kadar yatırım yapacağımız belli." değerlendirmesinde bulundu.
Karaismailoğlu, yaptıkları işlerin arkasında olduklarını, Türkiye'nin ihracat rakamlarının 250 milyar dolarlara yükselmesinin ve dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerden biri olmasının bu altyapı yatırımları sayesinde olduğunu vurguladı.
Türkiye'de işlerin çok iyi gittiğini belirten Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
"(Stajyerlere) Aramıza katıldığınız zaman sizler de ülkemizin büyümesi için katkı vereceksiniz. Çalışma hayatım başlayalı yaklaşık 28 yıl oldu, geriye baktığınızda uzun yıllar geçiyor. Bu süreçte önünüze taş koyanlar olacaktır ama siz motivasyonunuzu bozmadan, azimle, kararlılıkla devletinizin, milletinizin menfaati doğrultusunda çalışarak bir yerlere geleceksiniz. Sabır ve çalışmak gerekiyor, hepinize hayatınızda başarılar diliyorum."
Karaismailoğlu, öğrencilerin sorularını da yanıtlayarak, haberleşmeye her geçen gün daha fazla önem verdiklerini, bunu aynı zamanda bir güvenlik meselesi olarak gördüklerini sözlerine ekledi.
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала