00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
GÖRÜŞ

Güneri: Sinemamız ve tiyatromuz tercihi farklı bireylerin işlenmesinde çok basmakalıp ve hakaretvari

© SputnikHakan Güneri
Hakan Güneri - Sputnik Türkiye, 1920, 03.01.2022
Abone ol
Tiyatro sanatçısı Hakan Güneri, “Sinemamız ve tiyatromuz tercihi farklı bireylerin işlenmesinde çok basma kalıp ve neredeyse hakaretvari” dedi.
Tiyatro sanatçısı, yönetmen, yazar Hakan Güneri, Radyo Sputnik’te Serhat Sarısözen’le Gündem Dışı’nda stüdyo konuğu oldu.
Ferah Tiyatrosu oyuncusu ve sanat yönetmeni Güneri, bu defa polisiye bir romanla okuyucuların karşısına çıktı. Romanı üçleme olarak planladığını açıklayan Güneri’nin ilk romanının adı ise Turan Caddesi No:25’. Roman, zenne Mustafa karakterinin ölümüyle başlıyor ve Mustafa’nın ölümünden önce onun etrafında geçen olayları konu alarak gizemli bir polisiyeye dönüşüyor.

‘Tercihi farklı bireyler için olağanüstü bir karikatürize canlandırma var’

Güneri, “Sinemamız ve tiyatromuz tercihi farklı bireylerin işlenmesinde çok basma kalıp ve neredeyse hakaretvari. Hem gay bireyler için hem travesti hem de transeksüel bireyler için olağanüstü bir karikatürize canlandırma var. Ben roman karakterimde bunu tercih etmedim. Evet o (Mustafa/Eflatun), toplum normlarında ‘öteki’. Fakat bu, onu zavallı yapmaz. Toplumun orta sınıf ahlak normlarından bakarsak ötekidir” diye konuştu.

‘Sanatçı aydın olmaz, yetiştirir’

Güneri, şöyle devam etti:
“Nasıl ki mimari, bütün fikir hareketlerini etkilemiştir. Rönesansı, reformu etkilemiştir, hala günümüzü de etkiler. Edebiyat da böyledir… Sanatçı aydın olmaz, sanatçı aydın yetiştirir, tahrik eder, iter, rahatsız eder, maraza çıkartır. İşi budur sanatçının. Bunu kurgu dışıyla yapamazsınız. Kurguyla anlatılacak şey, kurgu dışından her zaman daha güçlüdür. Özellikle şiirin böyle bir yönü vardır. Cemal Süreyya şiirini bitirdiğinizde dayak yemiş gibi olursunuz.”
Daniel Craig - Sputnik Türkiye, 1920, 15.10.2021
YAŞAM
Aktör Daniel Craig neden gay barları tercih ettiğini anlattı
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала