https://anlatilaninotesi.com.tr/20211220/brand-finance-turkiye-direktoru-para-kazanacagim-derseniz-marka-yaratamazsiniz-1052226485.html
Brand Finance Türkiye Direktörü: Para kazanacağım derseniz marka yaratamazsınız
Brand Finance Türkiye Direktörü: Para kazanacağım derseniz marka yaratamazsınız
Sputnik Türkiye
Radyo Sputnik’te Meliha Okur’la Anlat Bana programına konuk olan Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, “Para kazanacağım derseniz marka... 20.12.2021, Sputnik Türkiye
2021-12-20T21:22+0300
2021-12-20T21:22+0300
2022-01-21T15:46+0300
marka
yerli üretim
yerli üretim’ logosu
muhterem ilgüner
anlat bana
anlat bana
radyo
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e6/02/03/1053442723_56:0:1300:700_1920x0_80_0_0_e9abbd0e34e6f5c44036bdccd0898d80.jpg
Brand Finance Türkiye Direktörü: Para kazanacağım derseniz marka yaratamazsınız
Sputnik Türkiye
Brand Finance Türkiye Direktörü: Para kazanacağım derseniz marka yaratamazsınız
Türkiye’de üretilen yerli üretim ürünlerindeki Made in Turkey ibaresinin Made in Türkiye olarak değiştirilmesini Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, Radyo Sputnik’te Meliha Okur’la Anlat Bana programında değerlendirdi.İlgüner, “Bu değişimi anlamakta güçlük çekiyorum. Ne değişecek ‘Turkey’ yerine Türkiye yazınca? Fransızlar horozdan alınıyor mu? 6-7 yıl önce Turkey yazısıyla Discover’da Sayın Cumhurbaşkanı bir sunum yaptı. Ayrıca bir dış mevduatla firmalar bu ibareyi kullanmaya zorlandı. Türkiye İhracatçılar Meclisi de birçok çalışma yaptı. Ne oldu da bu arada bu böyle yürümüyor? Kabahat hindide de biz Turkey’i atalım Türkiye yapalım fikri ortaya çıktı. Anlamakta güçlük çekiyorum” dedi.‘Arkasında nasıl bir strateji var, anlamak mümkün değil’“Bu çabanın sonucunda ne elde edileceğini merak ediyorum” diyen İlgüner, “Arkasında nasıl bir strateji var anlamak mümkün değil. İlkinde de logo yapıldı nasıl bir strateji vardı anlamak mümkün değildi. Ne amaçlamaktadır? İhracatçılar da bir açıklama yapmıyor” diye konuştu.Dünyada durgun ekonomik dönemlerde de yeni marka yaratılabileceğini ifade eden İlgüner, “Bizde hikaye ‘para kazanmam lazım’ diyerek başlıyor. Para kazanacağım derseniz marka yaratamazsınız. Bizde start-uplar da nasıl para kazanırım diye başlıyor. En büyük hata bu. Oysa bugüne kadar giderilmeyen sorunları nasıl gideriririm diye baktığınızda önünüze başka kapılar açılıyor. O kapıda başka ışıklar var” dedi.‘Biz kahvehane kültürünün sahibiyiz ama kahvehane zincirinin sahibi değiliz’Türkiye’nin kahveyi de markalaştıramadığını ifade eden İlgüner, “Biz kahvehane kültürünün sahibiyiz ama kahvehane zincirinin sahibi değiliz, bu bana acı geliyor. Biz 14. yüzyılda Sirkeci’de ilk kahvehaneyi açtık, 21. yüzyıldayız ve bizim ülkemiz yabancı kahve zincirleriyle dolu” ifadelerini kullandı.
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Meliha Okur
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e5/0c/11/1051867473_268:0:1334:1066_100x100_80_0_0_2f0b7f56392bc96e5f71d23a99d15773.jpg
Meliha Okur
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e5/0c/11/1051867473_268:0:1334:1066_100x100_80_0_0_2f0b7f56392bc96e5f71d23a99d15773.jpg
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e6/02/03/1053442723_367:0:1300:700_1920x0_80_0_0_bb8f1ec3bbf9c4e178c5c8ee7ed9aada.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Meliha Okur
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e5/0c/11/1051867473_268:0:1334:1066_100x100_80_0_0_2f0b7f56392bc96e5f71d23a99d15773.jpg
marka, yerli üretim, yerli üretim’ logosu, muhterem ilgüner, anlat bana, radyo, аудио
marka, yerli üretim, yerli üretim’ logosu, muhterem ilgüner, anlat bana, radyo, аудио
Brand Finance Türkiye Direktörü: Para kazanacağım derseniz marka yaratamazsınız
21:22 20.12.2021 (güncellendi: 15:46 21.01.2022) Özel
Radyo Sputnik’te Meliha Okur’la Anlat Bana programına konuk olan Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, “Para kazanacağım derseniz marka yaratamazsınız” değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye’de üretilen yerli üretim ürünlerindeki Made in Turkey ibaresinin Made in Türkiye olarak değiştirilmesini Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, Radyo Sputnik’te Meliha Okur’la Anlat Bana programında değerlendirdi.
İlgüner, “Bu değişimi anlamakta güçlük çekiyorum. Ne değişecek ‘Turkey’ yerine Türkiye yazınca? Fransızlar horozdan alınıyor mu? 6-7 yıl önce Turkey yazısıyla Discover’da Sayın Cumhurbaşkanı bir sunum yaptı. Ayrıca bir dış mevduatla firmalar bu ibareyi kullanmaya zorlandı. Türkiye İhracatçılar Meclisi de birçok çalışma yaptı. Ne oldu da bu arada bu böyle yürümüyor? Kabahat hindide de biz Turkey’i atalım Türkiye yapalım fikri ortaya çıktı. Anlamakta güçlük çekiyorum” dedi.
‘Arkasında nasıl bir strateji var, anlamak mümkün değil’
“Bu çabanın sonucunda ne elde edileceğini merak ediyorum” diyen İlgüner, “Arkasında nasıl bir strateji var anlamak mümkün değil. İlkinde de logo yapıldı nasıl bir strateji vardı anlamak mümkün değildi. Ne amaçlamaktadır? İhracatçılar da bir açıklama yapmıyor” diye konuştu.
Dünyada durgun ekonomik dönemlerde de yeni marka yaratılabileceğini ifade eden İlgüner, “Bizde hikaye ‘para kazanmam lazım’ diyerek başlıyor. Para kazanacağım derseniz marka yaratamazsınız. Bizde start-uplar da nasıl para kazanırım diye başlıyor. En büyük hata bu. Oysa bugüne kadar giderilmeyen sorunları nasıl gideriririm diye baktığınızda önünüze başka kapılar açılıyor. O kapıda başka ışıklar var” dedi.
‘Biz kahvehane kültürünün sahibiyiz ama kahvehane zincirinin sahibi değiliz’
Türkiye’nin kahveyi de markalaştıramadığını ifade eden İlgüner, “Biz kahvehane kültürünün sahibiyiz ama kahvehane zincirinin sahibi değiliz, bu bana acı geliyor. Biz 14. yüzyılda Sirkeci’de ilk kahvehaneyi açtık, 21. yüzyıldayız ve bizim ülkemiz yabancı kahve zincirleriyle dolu” ifadelerini kullandı.