https://anlatilaninotesi.com.tr/20210902/chpli-akindan-ankara-sivas-yht-ile-ilgili-uyardi-yaklasik-80-kilometresi-eski-hattan-olusuyor-1048538241.html
CHP’li Akın'dan Ankara-Sivas YHT ile ilgili uyardı: Yaklaşık 80 kilometresi eski hattan oluşuyor
CHP’li Akın'dan Ankara-Sivas YHT ile ilgili uyardı: Yaklaşık 80 kilometresi eski hattan oluşuyor
Sputnik Türkiye
CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın,iki gün sonra açılması planlanan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı’nın henüz tamamlanmadığını belirterek... 02.09.2021, Sputnik Türkiye
2021-09-02T09:49+0300
2021-09-02T09:49+0300
2021-09-02T09:49+0300
türkiye
ankara
chp
sivas
ahmet akın
yüksek hızlı tren (yht)
ankara-sivas yüksek hızlı tren hattı
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/104123/63/1041236352_1:0:1000:562_1920x0_80_0_0_475ea0657245cf870e5a58b9fd5ee27d.jpg
CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, 4 Eylül’de açılacağı belirtilen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı’nın yüzde 20’sinin (yaklaşık 80 kilometre) eski konvansiyonel hattan oluşacağına dikkat çekti.Akın, “Yapımı 14 yıldır yılan hikâyesine dönen, inşaat halindeyken güzergâhı değiştirilen ve bugüne kadar 6 kez açılış tarihi ilan edilen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı henüz tamamlanmadı. İktidarın; ‘açılış yaptık’ demek için yüzde 20’si tamamlanmayan hattı açması olası bir kazaya davetiye çıkarır” uyarısında bulundu.Cumhuriyet'ten Erdem Sevgi'nin habere göre, hattın yüzde 20’sine denk gelen Ankara Kırıkkale arasındaki konvansiyonel hattın kullanılmasının güvenlik riski oluşturduğunu söyleyen Akın, “80 km’lik bölümde yapılacak herhangi bir kontrolsüz hız, kazaya davetiye çıkarabilir” ifadelerini kullandı.'Bu hat; iktidarın en büyük plansızlık örneklerinden biri'Ahmet Akın “Ankara-Sivas YHT; 14 yıl önce ihale edildi. 2008’de inşaat çalışmaları başladı. Bu zamana kadar bitmedi. İhaleye gerçek metrajlar üzerinden çıkılmaması ve projenin zemin-sontaj etütlerine dayalı olarak hazırlanmaması sonucu gecikmeler oldu. Yanlış planlama nedeniyle inşaat çalışmaları sürerken hattın güzergâhı büyük oranda değiştirildi. Bununla birlikte 10 bin 618 metre olan tünel boyutu dörde katlanarak 43 bin 742 metreye; 2 bin 730 metre olan viyadük boyutu da dörde katlanarak 11 bin 263 metreye çıktı. Bu hat; iktidarın en büyük plansızlık örneklerinden biri” diye konuştu.
türkiye
ankara
sivas
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/104123/63/1041236352_126:0:875:562_1920x0_80_0_0_63eef8e404ab3e7673b0f1f090e1f577.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ankara, chp, sivas, ahmet akın, yüksek hızlı tren (yht), ankara-sivas yüksek hızlı tren hattı
ankara, chp, sivas, ahmet akın, yüksek hızlı tren (yht), ankara-sivas yüksek hızlı tren hattı
CHP’li Akın'dan Ankara-Sivas YHT ile ilgili uyardı: Yaklaşık 80 kilometresi eski hattan oluşuyor
CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın,iki gün sonra açılması planlanan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı’nın henüz tamamlanmadığını belirterek, "İktidarın; ‘açılış yaptık’ demek için yüzde 20’si tamamlanmayan hattı açması olası bir kazaya davetiye çıkarır” uyarısında bulundu.
CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, 4 Eylül’de açılacağı belirtilen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı’nın yüzde 20’sinin (yaklaşık 80 kilometre) eski konvansiyonel hattan oluşacağına dikkat çekti.
Akın, “Yapımı 14 yıldır yılan hikâyesine dönen, inşaat halindeyken güzergâhı değiştirilen ve bugüne kadar 6 kez açılış tarihi ilan edilen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı henüz tamamlanmadı. İktidarın; ‘açılış yaptık’ demek için yüzde 20’si tamamlanmayan hattı açması olası bir kazaya davetiye çıkarır” uyarısında bulundu.
Cumhuriyet'ten Erdem Sevgi'nin
habere göre, hattın yüzde 20’sine denk gelen Ankara Kırıkkale arasındaki konvansiyonel hattın kullanılmasının güvenlik riski oluşturduğunu söyleyen Akın,
“80 km’lik bölümde yapılacak herhangi bir kontrolsüz hız, kazaya davetiye çıkarabilir” ifadelerini kullandı.
'Bu hat; iktidarın en büyük plansızlık örneklerinden biri'
Ahmet Akın “Ankara-Sivas YHT; 14 yıl önce ihale edildi. 2008’de inşaat çalışmaları başladı. Bu zamana kadar bitmedi. İhaleye gerçek metrajlar üzerinden çıkılmaması ve projenin zemin-sontaj etütlerine dayalı olarak hazırlanmaması sonucu gecikmeler oldu. Yanlış planlama nedeniyle inşaat çalışmaları sürerken hattın güzergâhı büyük oranda değiştirildi. Bununla birlikte 10 bin 618 metre olan tünel boyutu dörde katlanarak 43 bin 742 metreye; 2 bin 730 metre olan viyadük boyutu da dörde katlanarak 11 bin 263 metreye çıktı. Bu hat; iktidarın en büyük plansızlık örneklerinden biri” diye konuştu.