00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye, 1920
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

TED Başkanı: Tedbir alınmazsa eğitim sistemi lego gibi çöker

© AAOkul - çocuk - öğrenci - sınıf
Okul - çocuk - öğrenci - sınıf - Sputnik Türkiye, 1920, 05.03.2021
Abone ol
Zengin ve yoksul çocuklar arasında eğitime erişim makasının çok açıldığına dikkat çeken Türk Eğitim Derneği (TED) Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, “Risk çok büyük ve kayıplar acil telafi edilmeli. Yoksa, eğitim sistemi lego gibi çöker” dedi

Türkiye'deki ilk ve orta dereceli okullar, yeni normalleşme süreci ile 2 gün okulda, 2 gün de evde dijital eğitime başladı.

Bu düzenlemeyle; 5.2 milyon ilkokul öğrencisi ve 5.7 milyon ortaokul öğrencisi ile 8. ve 12. sınıflar fiili olarak hibrit eğitime geçmiş oldu.

Yeni kararların eğitimdeki etkilerini Türk Eğitim Derneği (TED) Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, Sözcü'den Sultan Uçar'a anlattı:

'Mali imkanları olan ile olmayan çocuklar arasındaki makas açıldı'

  • Salgında, okulları 1 yıl gibi uzun süre kapalı tutan nadir ülkelerden biri maalesef Türkiye'dir. Dünya salgında, ‘öğrenme krizi' gerçeğiyle yüzleşti. Avrupa bu nedenle özellikle anaokulu ve ilkokulları açık tutmaya çalıştı. Gelinen noktada artık öğrenme yoksulluğundan bahsediliyor. Mali imkanları olan ile olmayan çocuklar arasındaki makas açıldı. Türkiye'de öğrenme yoksulluğunun yüzde 38'e çıktığı uluslararası raporlara da yansıdı. Sosyal adalet ve ülkenin geleceği için bu çok büyük bir risk…

'Bu süreç 10 yaş altı için çok kritik bir dönem'

  • Uzaktan öğrenme özellikle 10 yaş altı için beyin gelişim fonksiyonları açısından imkansız. O nedenle dünya anaokulu ve ilkokulları öncelikli açtı. Türkiye'de o yaşlardaki zincir kazanımlar için yaz aylarında makul bir süre okulları yüz yüze eğitime açmalı. Çünkü halen bazı okulları açıp, bazılarını açamıyoruz.

  • Bu süreç 10 yaş altı için çok kritik bir dönem. Eğer, bu çocukları öğrenmiş kabul edersek, bu yılın kazanımlarını veremediğimiz için eğitim sistemi lego gibi ortasından çöker. Kayıpların kazanıma dönüşmesi için çok acil yeni bir müfredat düzenlemesine ihtiyaç var.

  • Türkiye bu süreçte, ölçme fonksiyonlarını yeterince yerine getiremedi. Bu nedenle OBP'nin bu yıl 8. ve 12. sınıflarda uygulanmaması gerekir. Uygulanırsa, notu şişirilen ile adil not verilen öğrenciler arasında çok büyük bir haksızlığa yol açılır. Çünkü, çok küçük bir puan bile binlerce öğrenciyi sıralamada çok geriye atıyor.

'Yaş gruplarına göre vaka ve hasta sayısı açıklanmalı'

  • Sağlık Bakanlığı, her ilde yaş gruplarına göre vaka ve hasta sayısını eskiden olduğu gibi açıklamalıdır. Veriler açıklanırsa, veliler çocuğunu güvende hisseder ve okula gönderir. Okullarda tedbirler alınıyor. Haritadaki mavi ve sarı illerdeki okulların da haftaya tamamen açılması gerekir.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала