00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
00:00
39 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
02:22
4 dk
SESLİ HABER
05:04
2 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
08:00
39 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
6 dk
HABERLER
14:00
6 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
14:06
36 dk
HABERLER
15:00
4 dk
HABERLER
16:00
7 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
17:06
49 dk
HABERLER
18:00
7 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
19:26
4 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
23:00
36 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
Yapay zekâ ile bayramların kökenine yolculuk
04:01
39 dk
GÜN ORTASI BAYRAM ÖZEL
Dünyanın dört bir yanından bayram kutlamaları ve renkli etkinlikler
05:00
48 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
Serhat Ayan'la en güzel bayram şarkıları
06:00
49 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
07:00
1 dk
SEYİR HALİ
Ali Çağatay'la Seyir Hali
07:01
119 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:10
15 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
BASIN TURU
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Basın Turu
11:31
23 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:51
14 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
83 dk
90 SANİYE
Türkiye ve dünya gündemi
13:28
1 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÖZEL HABER
Binlerce yıldır yaşamın devam ettiği 10 şehir
15:18
5 dk
SESLİ HABER
Türk nüfusu yaşlanıyor: Yaşlı nüfusun oranında artış
15:34
3 dk
SESLİ HABER
‘Hayalet çalışan’ sendromu: İş yerine aidiyeti neler düşürüyor?
15:49
7 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
ÖZEL HABER
142 yıldır tamamlanamayan yapı: Sagrada Familia
17:43
7 dk
SESLİ HABER
Binlerce yıllık tapınak geleceğe hazırlanıyor: Zeus Lepsynos Tapınağı’nda restorasyon çalışmaları
17:57
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
ÖZEL HABER
Merkez Bankası'nın döviz satışı: Cebimizden mi çıkıyor, kâra mı dönüşüyor?
18:09
3 dk
SESLİ HABER
Bilim insanlarından konuşma engelli bireyler için umut: Beyin implantı ve yapay zekâ teknolojisi
18:19
2 dk
ÖZEL HABER
Silivri sonrası gündemde: Müzeye dönüşen cezaevleri
18:28
6 dk
SESLİ HABER
Çin’in 32 milyar dolarlık dev pazarı: Evcil hayvan klonlama
18:46
2 dk
SESLİ HABER
Ticaret Bakanlığı'ndan yeni düzenleme: İnternet alışverişinde güvenlik artıyor
18:55
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
SESLİ HABER
El yazısı dijital dünyanın neresinde?
22:34
1 dk
SESLİ HABER
Ünlü antik kentte 2 bin yıllık pati izli tuğlalara rastlandı
22:43
2 dk
SESLİ HABER
Bir dönem viral olmuşlardı, şimdilerde raflarda tozlanıyorlar
22:52
6 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

Online alışveriş için uyarı: Unilever yetkilileri sahte deterjanın nasıl anlaşılacağını anlattı

internet - alışveriş
internet - alışveriş - Sputnik Türkiye
Abone ol
Unilever yetkilileri, alışveriş sitelerinde satışı artan sahte deterjanlara karşı uyardı. Yetkililer, sahte deterjanın nasıl anlaşılacağını 6 maddede anlattı.

Hürriyet yazarı Sefer Levent, 'Sahte deterjana dikkat!' başlığıyla yayımlanan yazısında online alışveriş sitelerinde satılan sahte detarjanlara karşı uyardı.

Levent, Unilever yetkilerinin açıklamalarına da yer verdiği yazısında sözlerine "Türkiye’nin en büyük online alışveriş platformlarından biri aracılığı ile 40 kg deterjan satın alan bir okurum şüphelendiği ürün için üretici firma ile temasa geçti. Firmanın yaptığı incelemede ürünün sahte olduğu anlaşıldı. Üretici firma sahte ürünü gerçeği ile değiştirdi. Peki ama sahte deterjan nasıl online platformlarda satılabiliyor. Online platformların sahte ürüne karşı önlemleri ve aksiyonları ne? Detayları araştırdım" diye başladı.

"Dünyaya paralel Türkiye’de de online satışın pazar payı her geçen gün artırıyor" hatırlatmasında bulunan Levent, şöyle devam etti:

"Eskiden sadece kendi depolarından kendileri satış yapan alışveriş siteleri artık birer platforma dönüşmüş durumda. Markalar, esnaf, girişimci aklınıza kim geliyorsa bu alışveriş platformlarında birer mağaza açıp artık satış yapabiliyor. Dolandırıcılar boş durur mu? Online satış platformlarının gördüğü ilgi dolandırılanların da iştahını kabartıyor. Bin türlü önleme rağmen sahte, bozuk, taklit ürünler maalesef artık alışveriş platformlarını da mesken tutabiliyor. Bunun son örneği ünlü bir deterjan markasının sahte ürünlerinin Türkiye’nin en büyük alışveriş platformundan birinde satılmasıyla yaşandı.

Kokmayan deterjan

Bir okurumun yolladığı e-postanın özetini paylaşıyorum:

'Nisan 2020’de Hepsiburada alışveriş sitesinden Unilever şirketinin ürünü olan OMO Active çamaşır deterjanı aldık. 4 paket her paket 10 kilo. Toplam 40 kilo. Eve 2 çuval içinde 2’şer paket geldi. Eşim bir paketi açıp denedi. ‘Koku yok’ dedi. Beğenmedi. Birkaç hafta sonra Başakşehir’de polisin sahte deterjan üretilen bir yeri bastığını bir TV kanalında yayınlanan haberden öğrendik. Baktık bizim paketlerle aynı ürünler. Konuyu Unilever’e bildirdik. Elimizdeki üründen örnek alıp laboratuvarda incelemek üzere götürdüler. Şirketin yaptığı incelemede ürünlerin sahte olduğu anlaşıldı. Unilever sahte detarjanı bizden alıp gerçeği ile değiştirdi.'

Unilever: Taklit ürünlerin peşindeyiz

Sahte deterjan satışı olayı üzerine üretici marka Unilever’i de aradım. Şirketten yapılan açıklamada ürünlerinin taklitlerinin çeşitli şekillerde piyasaya sürülmeye çalışıldığına dikkat çekildi. İnternet üzerinden düzenli araştırma yapıldığı belirten firmanın açıklamasında 'Elektronik ticaret platformlarında taklit ürün sattığından şüphelendiğimiz satıcılara ait mağazalardan ürünler alınarak kontrolleri gerçekleştirilmektedir. Buna ek olarak taklit ürünler konusunda tarafımıza ulaşan tüketici şikayetlerini ya da adli mercilerin tarafımıza ulaştırdığı vakaları titizlikle takip ediyoruz. Taklit ürün olduğu tarafımızca tespit edilen ürünlerin satışını yapanlar hakkında hızla suç duyurusunda bulunarak yasal süreci başlatıyoruz. Taklit ürün satışı gerçekleştiren mağazaların bulunduğu elektronik ticaret platformlarını da ilgili mağaza ve konu hakkında bilgilendiriyoruz' denildi. Şirket internet dışında sahada da araştırma yaptığını, Gümrük Müdürlükleri ve emniyet birimleri ile irtibatlı çalıştığını açıkladı.

Hepsiburada: Parayı biz iade ediyoruz

Okurumun mektubu üzerine konuyu araştırdım. Unilever firmasına ait Omo marka ürünlerinin sahtelerinin Hepsiburada platformu üzerinden satıldığını öğrendim. Ancak satışı yapan bizzat Hepsiburada değil. Hepsiburada platformunda pazaryeri modeliyle mağaza açıp satış yapan Duru Supermarket isimli firma. Hepsiburada sahte ürün sattığı anlaşılan bu firmayı kara listeye alıp platformdan çıkarmış. Hepsi Burada Ticari Grup Başkanı Mutlu Erturan’ın konuyla ilgili görüşü şöyle:

'Hepsiburada olarak 20 yılı aşkın suredir müşterilerimize güvenilir ve pratik alışveriş deneyimi sunmayı sürdürüyoruz. 2015 yılından itibaren, pazaryeri iş modelimizle birlikte bu misyonumuza iş ortaklarımızla birlikte müşterilerimize daha fazla çeşit, fiyat avantajı ve seçenek sunarak devam ediyoruz. Müşterilerimizin deneyimi bizim en önem verdiğimiz konu. Dolayısıyla da müşterilerimizin platformumuzdan satın aldıkları ürünlerin orijinal olmasının sağlanmasından, evlerine hasarsız ulaşmasına kadar her türlü konuda ciddi süreçler yürütüyoruz.

Müşterilerimiz pazaryerimizden sipariş verdikleri ürünün orijinal olmadığından şüphe ettikleri ve bu şüphe ve iddialarını bize ilettikleri durumlarda gerekli incelemeyi hemen başlatıyoruz. Ürünün orijinalliğini kanıtlar nitelikte bilgi ve belge sunamayan satıcılarla ilgili gerekli aksiyonları alıyoruz. Yasalara aykırı satış yapan işletmeleri platformumuzdan ihraç ederek Hepsiburada’nın her zaman tüketiciler için güvenilir bir platform olmasını sağlamayı sürdürüyoruz. Müşterilerimize benzer durumlarda ivedilikle para iadesi yaparak mağduriyet yaşamalarının önüne geçiyoruz.

Kanun ve mevzuatlara uygunlukla birlikte tüketici sağlık ve bütçesinin korunmasını gözeterek; e-ticaret ekosistemindeki satıcıların ilgili kurallara uyması konusunda üzerimize düşen görevi ciddiyetle yerine getiriyoruz.'

Sahte deterjan nasıl anlaşılır?

İnternette küçük bir araştırma yapın, polisin sahte deterjan baskınlarından onlarca haber göreceksiniz. Alınan önlemlere rağmen sahte deterjanların hem bazı bakkal ve marketlerde hem de internet üzerinden satıldığı gerçeğini unutmamamız şart. Bu durumda iş başa düşüyor. Tüketiciler taklit ürünleri gerçeğinden nasıl ayırt edebilir? İşte Unilever yetkililerinin dikkat çektiği ayrıntılar:

  • Toz deterjan ürünlerin ambalajlarında mutlaka hava delikleri yer almalıdır.
  • Ürün ambalajının baskısı parlak ve kenar çizgilerinin (kontürlerinin) net olması gerekir.
  • Gerçek ürünlerde kodlar (son kullanma tarihi, üretim tarihi gibi) laminasyon üzerine basıldığı için parmak ucu ile baskı uygulayarak veya boya sökücü (solvent) ürünler ile silindiğinde kolay silinir. Taklit ürünlerde ise kod laminasyon altına yer aldığı için bu şekilde silinemez.
  • Taklit sıvı ürünlerin şişelerinde birleşme noktaları çapaklıdır. Şişe yüzeyi elle kontrol edildiğinde pürüzsüz olmadığı görülür. Şişelerde daha fazla çizik ve deformasyon bulunur.
  • Taklit ürünlerin etiketlerinin baskı kalitesi düşüktür; baskı renkleri parlak ve kenar çizgileri keskin değildir.
  • Tüketicilerin güvendikleri ve daha önce de deneyimledikleri satıcılardan alışveriş yapmaları, özellikle gerçekçi görünmeyen indirim oranları ya da promosyon kampanyalarını sorgulamaları, ürün görselliğinde ya da özelliklerinde ve alıştıkları ürün performansında farklılıklar tespit ettiklerinde üretici firmalarla bağlantıya geçmeleri daha güvenli olacaktır."
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала