https://anlatilaninotesi.com.tr/20201016/ingilteredeki-instagram-fenomenlerine-yonelik-yeni-karar--1043040130.html
İngiltere'de Instagram fenomenlerine yönelik yeni karar
İngiltere'de Instagram fenomenlerine yönelik yeni karar
Sputnik Türkiye
Facebook’un bünyesinde yer alan Instagram, İngiltere'de gizli ürün reklamı yapıp para kazanan fenomenlere göz açtırmama kararı aldı. Yeni karara göre, fazla... 16.10.2020, Sputnik Türkiye
2020-10-16T11:30+0300
2020-10-16T11:30+0300
2020-10-16T11:49+0300
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/10/1043040235_0:107:3073:1845_1920x0_80_0_0_8d157e91a1b285c5db9031b8b7c6baea.jpg
ingiltere
gürünlü
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2020
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e4/0a/10/1043040235_0:11:3073:1941_1920x0_80_0_0_7407d64df75de87fb32675d1810964e0.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
avrupa, haberler, facebook, instagram, ingiltere, gürünlü
avrupa, haberler, facebook, instagram, ingiltere, gürünlü
İngiltere'de Instagram fenomenlerine yönelik yeni karar
11:30 16.10.2020 (güncellendi: 11:49 16.10.2020) Facebook’un bünyesinde yer alan Instagram, İngiltere'de gizli ürün reklamı yapıp para kazanan fenomenlere göz açtırmama kararı aldı. Yeni karara göre, fazla takipçisi olan sosyal medya fenomenleri reklam olduğunu ve karşılığında para aldıklarını açıkça belirtmeden ürün tanıtamayacak.
İngiltere’deki Instagram platformunu yöneten Facebook İrlanda, binlerce takipçisi olan ve şirketlerden ürünlerini tanıtarak büyük meblağlar kazanan kişilere yönelik yeni bir karar aldı.
İngiltere'nin Rekabet ve Piyasalar Kurumu (CMA) tarafından yapılan açıklamaya göre Instgram fenomenlerinin paylaştıkları video ve fotoğraflarda gizli reklamlara son vermek için önlem almayı taahhüt etti.
Değişiklikleri 'çok önemli' olarak tanımlayan CMA'ya göre fenomenlerin ürünleri açıkça reklam olduğunu belirtmeden tanıtmaları ciddi anlamda zorlaştırılacak.
Sosyal medya fenomenleri artık bir ürün veya hizmete tanıtım yapmadan herhangi bir teşvik ya da para alıp almadığını belirtmek zorunda.
Fenomenler belirtemese de tespit edilecek
Instagram ayrıca, kullanıcıların açık bir şekilde bir gönderinin reklam içerip içermediğini belirtmediği durumları tespit etmek için de teknolojiye başvuracak. Teknolojinin ne olduğu ya da nasıl çalışacağıyla ilgili detay belirtilmedi.